ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΧΙ ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΘΙΚΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.

Οι επιπτώσεις στον τρόπο ζωής και στην ποιότητα ζωής λόγω μαζικής παραγωγής, μαζικής κατανάλωσης και αστικοποίησης είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου. Αναλύθηκε εκτενώς σε εκτενή κείμενα και συντομότερες παρεμβάσεις. Εδώ θα σταθούμε σε μερικές μόνο υπενθυμίσεις και επισημάνσεις.

Αυτό που έχει σημασία να πούμε σύντομα εδώ είναι ότι η μαζική παραγωγή, η μαζική κατανάλωση και η αστικοποίηση δεν θεωρείται από όλους ότι καλύτερο έχει συμβεί στον κόσμο τον 18ο, 19ο και 20ο αιώνα. Οι περισσότεροι σήμερα συμφωνούν ότι, η σχέση προόδου, τεχνολογίας, οικονομίας, ανάπτυξης, ευημερίας, περιβάλλοντος, οικοσυστήματος και τρόπου ζωής, θα μπορούσαν να είχαν προσεγγιστεί με πολύ διαφορετικό τρόπο.

Δική μας πάντως ερμηνεία είναι ότι από τον 17ο μέχρι τον 20ο αιώνα τα πολιτικά ελλείμματα ευνόησαν την ιδιωτεία και εμπόδισαν την ανάδειξη της έννοιας του κοινού συμφέροντος στον πολιτειακό βίο. Τεχνολογικές πρόοδοι υπήρξαν και στο παρελθόν. Ενώ η τεχνολογική πρόοδος αναμφίβολα ήταν και συνεχίζει να είναι θετική, τα αποτελέσματά τους απαιτούνται να εντάσσονται σε μια κοινωνικοπολιτική λογική που αφορά την ποιότητα ζωής και τον τρόπο ζωής. Η εύκολη λύση ήταν σε πρώτη φάση η μετεξέλιξη των μετά-Μεσαιωνικών δουλοπαροίκων σε καταπιεσμένους προλετάριους, το άναρχο στρίμωγμα των περισσοτέρων ανθρώπων στους «4 τοίχους» των πόλεων και η βεβιασμένη αλλοίωση εάν όχι διεστραμμένη αλλοίωση της σχέσης του ανθρώπου με την φύση και το φυσιολογικό.

Δεν είναι τυχαίο, λέμε μονολεκτικά, το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες υπήρξε κύμα κινημάτων, αντιδράσεων, συμφωνιών, Συνθηκών και νόμων στο κάθε κράτος για την ανάσχεση της καταστροφής του περιβάλλοντος, της φυσικής κληρονομιάς και του εν γένει οικοσυστήματος. Η οικονομική και κάθε άλλη αναγκαία και μη εξαιρετέα πρόοδος θα μπορούσε να είναι φιλική προς την φύση, το περιβάλλον, το φυσικό, το φυσιολογικό, το υγιεινό. Να διαφυλαχθεί επίσης η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά και να διαιωνιστεί η χλωρίδα και πανίδα. Αυτό είναι σήμερα το αίτημα πολλών σε όλο τον πλανήτη και οι Συνθήκες για την Αειφόρο ανάπτυξη το καταμαρτυρούν.

Στην Ελλάδα, ολοφάνερα έχουμε πρόβλημα. Τα αίτια είναι βαθύτερα και αναλύθηκαν σε άλλη περίπτωση. Εδώ λέμε μόνο ότι την τελευταία δεκαετία της κρίσης η περιφρόνηση για το περιβάλλον, την φύση και τον τρόπο ζωής μας φτάνει τα όρια ενός μεγάλου και διεθνούς σκανδάλου. Εκποιούνται τα πάντα άκριτα ερήμην συχνά του Συντάγματος και των Συνθηκών στο όνομα μιας κίβδηλης ανάπτυξης. Τα φημολογούμενα υψηλά καζίνα πάνω στο Βασίλειο της Φύσης στο κατώφλι της Αττικής το καταμαρτυρούν.

Ο σύγχρονος πλέον τρόπος σκέψης είναι ότι η πρόοδος, η ανάπτυξη και η ευημερία δεν επηρεάζονται εάν το οικοσύστημα και το περιβάλλον θεωρούνται ιερά και απαραβίαστα. Οι Συνθήκες και οι νόμοι για την «Αειφόρο ανάπτυξη» αποσκοπεί σε ανάπτυξη φιλική με τον άνθρωπο και την ποιότητα ζωής του. Ιδιαίτερα στα αναπτυγμένα κράτη έχουν πλέον συνειδητοποιήσει ότι κάτι άλλο χρειαζόμαστε, εξ ου, για παράδειγμα, η μεγάλη προσπάθεια για παραγωγή προϊόντων που ολοένα και περισσότερο κλίνει προς τα βιολογικά προϊόντα. Είναι επιπλέον βέβαιο ότι τα βιολογικά προϊόντα γίνονται ολοένα και πιο προσοδοφόρα. Ως προς τούτο η τεχνολογία  επιστρατεύεται με θετικό τρόπο για να το επιτύχει.

Με σχεδόν ομόφωνο τρόπο, επίσης, διαφυλάττουν σαν τα μάτια τους ότι τους απέμεινε, ιδιαίτερα κοντά στα Αστικά κέντρα. Γιατί ότι απέμεινε από την «επέλαση του τσιμέντου», των θορύβων ή ακόμη και οχλαγωγικών κέντρων είναι το φυσικό και το φυσιολογικό που ανήκει όχι μόνο στις τωρινές αλλά και στις μελλοντικές γενεές.

Ακόμη πιο σημαντικό, και μπορούμε να αναφερθούμε ξανά στο τελευταίο Βασίλειο της Φύσης στο κατώφλι της Αττικής, την πάμπλουτη Νήσο Φλέβα, οι ελάχιστες περιοχές κοντά στα Αστικά κέντρα όχι μόνο μπορούν να διαφυλαχθούν περιβαλλοντολογικά, αλλά μπορούν να γίνουν ο πυρήνας σωστής Αειφόρου Ανάπτυξης.

Στην Νήσο Φλέβα για παράδειγμα, μονοπάτια, παγκάκια και βαρκάκια που θα πηγαινοέρχονται μπορεί να προσελκύσει ακόμη και εκατομμύρια επισκέπτες για περίπατο και ξεκούραση χωρίς να θιγεί στο παραμικρό η πάμπλουτη φύση του νησιού έκτασης 1500 στρεμμάτων. Θα αναπτυχθεί όλη η γύρω περιοχή και πιο πέρα ενώ θα αποτελέσει ένα μνημείο πολιτισμού και Αειφόρου ανάπτυξης. Προστίθεται ότι όπως έχουμε εξηγήσει σε πολλές άλλες αναλύσεις με τις οποίες θέταμε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την Νήσο Φλέβα –σίγουρα υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις στην Ελλάδα–, στην Ευρώπη έχει αποδειχθεί ότι ταυτόχρονα με την διαφύλαξη του περιβάλλοντος, του οικοσυστήματος και της φυσικής και πολιτισμικής κληρονομιάς, τέτοιες προσεγγίσεις όταν υιοθετούνται εξελίσσονται σε πόλους ανάπτυξης όλης της περιοχής και όλης της χώρας.

Για ένα ακόμη λόγο, παρά την ντροπιαστική περιφρόνηση ή άγνοια μερικών, μια τέτοια προσέγγιση που διαφυλάττει την φύση, το περιβάλλον, την πολιτισμική μας κληρονομιά, την ποιότητα ζωής και την φιλική προς τον άνθρωπο οικονομική ανάπτυξη,

  • Επιτάσσεται από το Σύνταγμα
  • Επιτάσσεται από τις Συνθήκες που υπέγραψε η χώρα
  • Δεν συμφέρει την Ελληνική οικονομία
  • Υποβαθμίζει τον τρόπο ζωής των πολιτών

Περιφρόνηση τόσο λογικών και ορθολογιστικών θέσεων που σε αναπτυγμένα κράτη θεωρούνται πλέον αδιαμφισβήτητες, καταμαρτυρεί

  • Έλλειμμα φιλοπατρίας
  • Έλλειμμα σεβασμού στο Σύνταγμα και στις Συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας
  • Έλλειμμα σεβασμού στις μελλοντικές γενιές
  • Έλλειμμα στοιχειώδους γνώσης για το τι θεωρείται οικονομική ανάπτυξη στα υπόλοιπα κράτη της Ευρώπης
  • Έλλειμμα σεβασμού στο μείζον ζήτημα των πραγματικών αναπτυξιακών αναγκών της χώρας
  • Έλλειμμα αισθητικής και ευαισθησίας για το μέλλον της πατρίδας

Καζίνα, σπίτια και ίσως χαρέμια Εμίρηδων, μπόλικο τσιμέντο, θορυβώδη κέντρα, μηδέν πολιτισμός μηδέν αγάπη στον τόπο μας. Καζίνα: Δηλαδή μερικά ευρώ που αφήνουν οι κερδοσκόποι και οι τοκογλύφοι οι απελπισμένοι πολίτες να τα χάνουν στον τζόγο και τα κέρδη να τα εξάγουν στις τράπεζές τους οι «επενδυτές». Μια τέτοια προσέγγιση της ανάπτυξης είναι εξευτελιστική, αναχρονιστική, ντροπιαστική, αναξιοπρεπής και αυτοκτονική. Πολύ περισσότερο όταν το αιτιολογείται με όρους μιας δήθεν ανάπτυξης.

Μερικές προγενέστερες παρεμβάσεις 

Σύντομη ανασκόπηση της εξέλιξης της υπόθεσης της Νήσου Φλέβας υπό το πρίσμα των εκφρασμένης θέλησης της τοπικής κοινωνίας. https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB/posts/1255076867967021?__tn__=K-R-R Και https://www.facebook.com/groups/120835484916795/permalink/689228634744141/?__xts__%5B0%5D=68.ARDt16PrjI5uCiqRvVzozGeMrcHrNOUFp6xMzEJK8tmX_94IA22YG4Yi9hcSE2RZL3UUiHf-RUNeNGqkYikr5asgsukpB5KUBLZ_kAnTZ-ZyRMScod90qJgeGZalm3COnUQ6v1hyweBD&__tn__=K-R

Προς Υπουργό Άμυνας κ Πάνο Καμμένο – Ανοικτή επιστολή http://wp.me/p3OqMa-14O
Θέμα. Τι θέλει η τοπική κοινωνία και οι Δημότες: «Η νήσος Φλέβα στα ανοικτά του Δήμου μας έκτασης 1500 στρεμμάτων είναι ένας από τους σημαντικότερους θαλάσσιους και νησιώτικους βιοτόπους στην Ελλάδα, ένα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή μας, που ανήκει… Read More › http://wp.me/p3OqMa-14O

«ΑΥΓΑ ΓΛΑΡΩΝ» ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ. Η φυσική χλωρίδα και πανίδα της Ελλάδας, η τιμή και η αξιοπρέπεια των Ελλήνων πολιτών, η ελευθερία τους και η Αειφόρος ανάπτυξη VERSUS «επενδυτές» Εμίρηδες, αγοραστές της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας η οποία εκποιείται ταχύρρυθμα, οι τοκογλύφοι και τα καζίνα κλοπής εισοδημάτων. ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ. Μέχρι να έλθει μια ευλογημένη μη εμφύλια ΕπΑνάσταση υπεράσπισης του Συντάγματος και του Πολιτικού μας πολιτισμού. https://wp.me/p3OqMa-1sl

ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ VERSUS ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ: «Η πατρίδα και η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά είναι συμβόλαιο των προγόνων με τους ζώντες και τους απογόνους όχι αντικείμενο παζαριών με Εμίρηδες ή οποιονδήποτε άλλο» http://wp.me/p3OqMa-1lI

Εκποίηση νήσων, βραχονησίδων και ιερών και οσίων http://wp.me/P3OqMa-Q3
[οι φωτογραφίες είναι από την νήσο Φλέβα, απέναντι από την Βουλιαγμένη, έκτασης 1500 στρεμμάτων] Εκποίηση, νησίδων, βραχονησίδων και άλλων ιερών και οσίων Παναγιώτης Ήφαιστος Περιεχόμενα: 1. Έγκλημα άνευ λόγου και αιτίας και για ασήμαντο αφορμή. 2. Χαιρέκακα ξένα «ανθρωποειδή» προ… Read More ›http://wp.me/P3OqMa-Q3

ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (και η σελίδα facebook «Βάρη Βάρκιζα Βούλα Βουλιαγμένη, πολιτισμός περιβάλλον φύση ψάρεμα») http://wp.me/p3OqMa-1dN
Κατά πρώτον, είναι η τοπική αυτοδιοίκηση των Ελληνικών κοινοτήτων στον τόπο και στον χρόνο. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Το επιτυγχάνουν έθνη με ισχυρή πολιτική παράδοση και πολιτισμό που λειτουργεί ως ελκυστής που αποδυναμώνει φυγόκεντρες τάσεις. Εμείς το είχαμε. Γράφω το… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1dN

Π. Ήφαιστος, Νήσος Φλέβα: στην παρούσα φάση η εκποίησή της συμβολίζει την πολιτική εξόντωση των νεοελλήνων, την εκμηδένιση της δημοκρατίας και τον βιασμό της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς http://wp.me/p3OqMa-1bl

Νήσος Φλέβα: Το τελευταίο προπύργιο της φύσης στην Αττική και στον Σαρωνικό κινδυνεύει https://secure.avaaz.org/el/petition/Voyleytes_perivallontologikes_organoseis_polites_ton_Dimon_VVV_kai_alloi_Nisos_Fleva_To_teleytaio_propyrgio_tis_fysis_st/?cxKsfmb

Νομικό σημείωμα για τις πρόνοιες του Ελληνικού Συντάγματος

Το Σημείωμα που ακολουθεί συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη.
Το ελληνικό Σύνταγμα του 1975 υπήρξε πρωτοπόρο για την εποχή του αφού μεταξύ άλλων καινοτόμων διατάξεων, περιέλαβε και αυτή του άρθρου 24 με την οποία η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Καθιέρωσε δηλ. ρητή κρατική υποχρέωση και ατομική αξίωση για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτή εξειδικεύεται στις έξι παραγράφους του άρθρου αυτού.
Τον περασμένο Ιούνιο ο ΥΕΘΑ κ. Πάνος Καμμένος μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ εξήγγειλε το μεγαλόπνοο κυβερνητικό σχέδιο για αξιοποίηση των «μη επιχειρησιακών ακινήτων» των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους νήσος ΦΛΕΒΕΣ. Η «αξιοποίησή της» κατά τις υπουργικές εξαγγελίες αφορά επενδυτικά σχέδια ύψους 3,6 δις ευρώ με χρονικό ορίζοντα απόδοσης τα 99 έτη. Ένα μήνα μετά, στις 27 Ιουλίου 2016 ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή ο ν. 4407/27-7-16 ΦΕΚ Α’ 134, που τιτλοφορείται «περί ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ». Το τρίτο Κεφάλαιο αναφέρεται στην αξιοποίηση της εκτιμώμενης σε πολλά δις ευρώ, ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και στοχεύει καταρχήν στη διάκριση μεταξύ των «επιχειρησιακών» και » μη επιχειρησιακών» ακινήτων των ΕΔ, με απευθείας υπαγωγή των τελευταίων στην αρμοδιότητα της νεοσύστατης ΥΠΑΑΠΕΔ. Η λογική του συντάκτη του νόμου, εκκίνησε από την υπερδεκαετή ανάγκη (πρβλ σχετικό νομοσχέδιο του ΥΦΕΘΑ Λαμπρόπουλου το έτος 2004) αξιοποίησης των ακινήτων των ΕΔ, ιδίως που είχε πλέον παρέλθει άπρακτη η ταχθείσα με τον ν. 4256/2014 ΦΕΚ Α’ 74, προθεσμία για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος περί συστάσεως του Ενιαίου Ταμείου Ιδιωτικοποίησης Ακινήτων των ΕΔ.
Κρίσιμο είναι να γίνει αντιληπτό ότι όλη η ακίνητη περιουσία των ΕΔ ανήκει κατά κυριότητα στα τρία Ταμεία τους (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ & ΤΑΑ) τα οποία έβαιναν προς κατάργηση και συγχώνευση στο άνω Ενιαίο Ταμείο του ν. 4256/2014, εάν ολοκληρωνόταν η σύστασή του εντός του έτους 2015, πράγμα που τελικά δεν συνέβη.
Κατά συνέπεια, ο συντάκτης του ν. 4407/2016 (νόμου Καμμένου) διατήρησε μεν σε λειτουργία τα τρία Ταμεία των ΕΔ, κατάργησε όμως τη διοικητική τους αυτοτέλεια, αφαιρώντας αντισυνταγματικά (άρθρο 17 Σ) την αποφασιστική αρμοδιότητα των νομίμων διοικήσεών τους επί θεμάτων διαχείρισης – εκμετάλλευσης των ακινήτων τους Και αναθέτοντας την αρμοδιότητα αυτή στη συσταθείσα ως διεύθυνση υπαγόμενη στον ΥΕΘΑ, ΥΠΑΑΠΕΔ. Ακολούθως, εντός του μηνός Αυγούστου 2016, οι διοικήσεις των τριών ταμείων απέστειλαν στην ΥΠΑΑΠΕΔ πλήρεις καταστάσεις, έντυπες & ηλεκτρονικές, με όλα τα στοιχεία ταυτοποίησης των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, (πχ. τίτλοι ιδιοκτησίας, τοπογραφικά, χάρτες, τεχνικές μελέτες, εκθέσεις εκτιμητών ακινήτων, αντικειμενικές & εμπορικές αξίες κλπ). Αφης στιγμής ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία εντοπισμού & ταυτοποίησης των «προς αξιοποίηση» ακινήτων (ήτοι στις 27 Αυγούστου 2016) οι νόμιμες διοικήσεις των Ταμείων ΕΔ παραιτήθηκαν σιωπηρά των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της Ιδιοκτησίας (άρθρο 17 Σ).

Ποιοί λοιπόν νομιμοποιούνται να προσφύγουν δικαστικά για την προστασία του φυσικού & πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο μέτρο που αυτό απειλείται από την εφαρμογή του άνω «νόμου Καμμένου»;
Την απάντηση δίνει το ίδιο το Σύνταγμά μας, που απαγορεύει στους Δικαστές να εφαρμόζουν νόμο το περιεχόμενο του οποίου αντίκειται σ’ αυτό (άρθρο 93 παρ. 4 Σ). Θεσπίζεται δηλ. ο λεγόμενος «διάχυτος» (ήτοι από όλα τα Δικαστήρια), «παρεμπίπτων» (ήτοι επ’ αφορμή εκδίκασης διαφοράς ουσίας), «κατασταλτικός» (ήτοι μετά την ψήφιση του νόμου) Έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων. Το πλαίσιο αυτού του ελέγχου καθορίζεται από κάποιες προϋποθέσεις, που επιγραμματικά συνοψίζονται ως εξής:
1. Ο δικαστικός έλεγχος απορρέει από τον χαρακτήρα του Συντάγματος, ως του υπέρτατου νόμου του Κράτους, δηλ. του πλέγματος θεμελιωδών κανόνων δικαίου που έχουν όχι απλά ηθική ή πολιτική βαρύτητα, αλλά απόλυτη νομική δεσμευτικότητα έναντι πάντων, αποκαλούμενη στη νομική επιστήμη ως «αυξημένη τυπική ισχύς του Συντάγματος».
2. Κάθε συνταγματική διάταξη δεσμεύει Νομοθέτη και Δικαστή.
3. Όλες οι συνταγματικές διατάξεις είναι τυπικά ισότιμες μεταξύ τους.
4. Όλα τα πεδία νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας υπόκεινται στις συνταγματικές επιταγές και απαγορεύσεις.
5. Ο έλεγχος αφορά μόνο τη δικαστική διάγνωση τυχόν αντιθέσεων μεταξύ της εφαρμοστέας νομοθετικής διάταξης και της αντίστοιχης συνταγματικής.
6. Η δικαστική κρίση περί αντισυνταγματικότητας ενός νόμου οδηγεί στην μη εφαρμογή αυτού, όχι όμως σε αναλογική εφαρμογή άλλου νόμου ή αναβίωση του προϊσχύσαντος, και τέλος.
7. Η εκ μέρους του δικαστή αποδοχή της αντισυνταγματικότητας οδηγεί στην αποδοχή του αιτήματος του προσφεύγοντος (πρβλ μεταξύ άλλων, Π. Δ.
Δαγτόγλου, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, Κεφάλαιο Γ’ «Δικαστικός Ελεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων», Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα 1991).
Για πρώτη φορά ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων κατοχυρώθηκε στο Σύνταγμα του 1927, ενώ δυο χρόνια μετά, στις 17 Μαϊου 1929, ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινίασε τη λειτουργία του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη σημερινή του μορφή ως Ανωτάτου Ακυρωτικού Διοικητικού Δικαστηρίου. Έκτοτε στην πάροδο ενός αιώνα, οι δικαστικές αρμοδιότητες του ΣτΕ εξειδικεύτηκαν στο νδ 170/1973 και περιλήφθηκαν στο άρθρο 95 Σ, ώστε να διακρίνονται σε α. έλεγχο νομιμότητας των εκτελεστών διοικητικών πράξεων και β. έλεγχο συνταγματικότητας των τυπικών νόμων, που επιτελεί το ΣτΕ.
Συμπερασματικά λοιπόν, η Υπουργική Απόφαση (δηλ. η εκτελεστική του άνω «νόμου Καμμένου» κυβερνητική πράξη) που θα εκδοθεί για την «αξιοποίηση» της νήσου ΦΛΕΒΕΣ, μπορεί να προσβληθεί με αίτηση Ακυρώσεως στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, από τους δημότες ΒΒΒ οι οποίοι θα επικαλεστούν την άνω συνταγματική επιταγή του άρθρου 24, και τυχόν άλλες ενστάσεις αντισυνταγματικότητας του ν. 4407/2016 στο πλαίσιο της ακυρωτικής δίκης στο ΣτΕ, αφού και από δικονομικής απόψεως, κατά παγία νομολογία του ΣτΕ (πρβλ μεταξύ άλλων, την απόφαση 3191/2015 Ε’ Τμήμα ΣτΕ) λόγω της σπουδαιότητας προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάγκης ειδικών επιστημονικών γνώσεων για την εκδίκασή τους, οι δίκες αυτές αποτελούν ακυρωτικές διαφορές.

 

 

Π. Ήφαιστος – P. Ifestos

www.ifestos.edu.gr / www.ifestosedu.grinfo@ifestos.edu.gr / info@ifestosedu.gr

 Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/

Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos

Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos

Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB

Διεθνής πολιτική 21ος  αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/

ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/

Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/

Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/

Φιλοπατρία, Δημοκρατία, Ελευθερία https://www.facebook.com/groups/philopatria/

Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/

Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/

Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/

Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/

Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/

Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/

Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/

«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements


Κατηγορίες:περιβάλλον, πολιτισμός, τρόπος ζωής, Αειφόρος ανάπτυξη, Βιώσιμη ανάπτυξη, Παναγιώτης Ήφαιστος, αειφόρος ανάπτυξη, οικοσύστημα

Ετικέτες: , , , , ,

Αρέσει σε %d bloggers: