ΚΑΛΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2019 … ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ;

Αρχίζω με το σημαντικό ζήτημα των ευχών κάθε Χριστούγεννα και κάθε Πρωτοχρονιά. Οι κατά τα άλλα πολύ χρήσιμες τεχνολογίες και οι δυνατότητες μαζικοποίησης των ευχών με τυποποιημένο τρόπο έχουν ως αποτέλεσμα –πολύ καλοδεχούμενη εξέλιξη– οι ευχές πλέον να είναι όχι μερικές δεκάδες ευχετήριες κάρτες που αποστέλλονται μέσω ταχυδρομείου αλλά χιλιάδες ευχές που αποστέλλονται τόσο διμερώς όσο και συστηματικά πλέον μαζικά και ηλεκτρονικά.

Μάλιστα, για όλους μας, πολλά ευχετήρια μηνύματα είναι από φίλους και συγγενείς με τους οποίους μιλάμε στον ενικό και όταν τύχει να βρεθούμε αφιερώνουμε πολλές ώρες συζητήσεων. Υπό τις περιστάσεις όμως και όταν εντός των πλαισίων του χρόνου που διαθέτουμε όλοι μας, χιλιάδες ευχετήρια μηνύματα αναγκαστικά παραμένουν αναπάντητα ή ακόμη και εξαφανίζονται μέσα στα διαδοχικά κύματα ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

Σωστό είναι και υπό τις περιστάσεις επιβαλλόμενο, λοιπόν, είναι ένα μήνυμα όπως το παρόν για όσους φίλους και συγγενείς δεν θα μπορέσουμε να απαντήσουμε διμερώς.

ΚΑΛΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ. Η δική μου ευχή συνοδεύεται με ανένδοτη θέση ότι απαιτείται να εγερθούν μη εμφύλιες αξιώσεις για Δημοκρατία, Πολιτική Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία. Ενώ οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες καθημερινά κάνουν σαφές ότι αυτό θέλουν, το κομματικό σύστημα των δύο τελευταίων αιώνων δεν διασφαλίζει αυτές τις έσχατες λογικές οι οποίες είναι Ελληνικές αλλά ταυτόχρονα οικουμενικές, διαμορφωτικές του ιστορικού γίγνεσθαι και του πολιτικού πολιτισμού των ανθρώπων.

ΠερικλήςΔημοκρατία, Πολιτική Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία δεν σχετίζονται με ιδεολογικές εσχατολογίες, ιδεολογήματα και θεωρήματα τα οποία έχουν ως κέλυφος/μεταμφίεση τα συμφέροντα ατόμων –όχι μόνο Ελλήνων αλλά και ξένων και στις μέρες μας και κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτων  και άγνωστων διεθνικών δρώντων– τα οποία αν και εντολοδόχοι είναι απομακρυσμένα από τους εντολείς πολίτες. Αυτή η  κατάσταση αναδύθηκε έντονα την δεκαετία του 2010 αλλά έχει βαθύτερες ρίζες.

Ενώ το κράτος και η κοινωνία είναι γονατισμένοι και περιτριγυρισμένοι από θανατηφόρες απειλές εντός ενός διεθνούς συστήματος που στρατηγικά, στις περιφέρειες και ευρύτερα πλανητικά, εξελίσσεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, οι προκλήσεις το νέο έτος και τα επόμενα έτη είναι πολλές και ασυνήθιστες.

Γι’ αυτό το παρόν πολύ σύντομο κείμενο θα ολοκληρωθεί λέγοντας ότι για τις προκλήσεις οι οποίες είναι πολλές και μεγάλες, «Η ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΑ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΤΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΔΙΕΞΟΔΟ, ΕΙΝΑΙ, ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ, ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ»: «Οι Έλληνες εντολείς πολίτες να αρχίσουν να αντιπροσωπεύονται ευθέως και όχι κομματικά κατά τόπο, περιφέρεια και κατά Επικράτεια».

Εάν με πρωτοβουλίες κατά τα άλλα πολύ διαφορετικών ανθρώπων –οι οποίοι όμως συμφωνούν στα κύρια και σημαντικά– εκλεγούν πολίτες με αξιοκρατικό και όχι κομματικό τρόπο τοπικά, περιφερειακά και κατά Επικράτεια, η Βουλή θα μετατραπεί σταδιακά σε ΕΙΔΟΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (Η ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΕ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ).

Οι πολίτες που θα εκλεγούν θα μπορέσουν να προσανατολίσουν την εκάστοτε εξουσία με όρους διαφορετικούς σε σύγκριση με αυτό που συμβαίνει τους δύο τελευταίους αιώνες και που συνεχίζεται και σήμερα. Ενώ μπορούμε να συζητάμε και να αποφασίζουμε μέσα σε πολλούς Δήμους Δημοκρατίας επί όλων των υποθέσεων του κράτους, ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ, ΟΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΟΣΚΟΛΛΩΝΤΑΙ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Μιλάμε, επαναλαμβάνουμε για μια μη  εμφύλια Ειρηνική Πολιτική Επανάσταση «Ελληνικής προσέγγισης» και εντός Συνταγματικών πλαισίων που θα εκλέγει άξιους πολίτες και όχι κόμματα.

Οι ημέρες των εορτών, λοιπόν, όχι μόνο απαιτούν να σκεφτούμε που είμαστε και τι επέρχεται, αλλά, να προβληματιστούμε επίσης για το πως θα αντιμετωπίσουμε τις πολλές και μεγάλες προκλήσεις. Τρεις είναι οι κύριες προκλήσεις:

  • Η ευχή «καλό νέο έτος» απαιτείται να συνοδεύεται από το αναλλοίωτης διαχρονικής αξίας «ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑ ΚΙΝΕΙ». Όπως μερικοί από καιρό υποστηρίζουμε μέσα στην νεοελληνική έρημο βιβλία, άρθρα, δοκίμια και μικρότερες παρεμβάσεις, στην διεθνή πολιτική δεν ισχύουν αυτά που καλλιεργήθηκαν στην Ελλάδα «διδάχθηκαν» από αυτόκλητους φορείς εσχατολογικών ιδεολογικών δογμάτων. Το διεθνές σύστημα είναι κρατοκεντρικό και ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ. Τα αίτια πολέμου είναι τα ίδια εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια γνωστής ιστορίας. Συναφώς και με το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» υπογραμμίζεται ότι είναι ένα πράγμα οι ρευστές και εύθραυστες συχνά και επίπλαστες συμμαχίες με άλλα κράτη και άλλο η αναγκαία κρατική ισχύς για την αυτοσυντήρηση του κράτους και της κοινωνίας. Γ’ αυτό, στο παρόν, μαζί με κάποιους συνδέσμους αναρτώ στο τέλος τρεις πίνακες που συνοψίζουν κύρια ζητήματα
    • α) τα αίτια πολέμου,
    • β) την ανελέητη τυπολογία του John Mearsheimer για τους ανταγωνισμούς των ηγεμονικών δυνάμεων και
    • γ) τα δέκα σημεία του Μεγάλου Θουκυδίδειου Δασκάλου της διεθνούς πολιτικής Kenneth Waltz.
  • ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. Αν και διακριτά, τα τρία επίπεδα, του ανθρώπου, του κράτους και του διεθνούς συστήματος, είναι εν τούτοις αλληλένδετα. Ο άνθρωπος δεν είναι αιωρούμενο αντικείμενο αλλά πνευματικά και αισθητά ζωντανός οργανισμός το εκκρεμές της φύσης του οποίου ταλαντεύεται απρόβλεπτα και αστάθμητα. Εξ αντικειμένου, επιβιώνουν εκείνα τα κράτη τα οποία:
    • α) Διαθέτουν ΠΟΛΙΤΕΣ προικισμένους με υπόσταση και ακλόνητη φιλοπατρία. Όσοι περισσότεροι ΠΟΛΙΤΕΣ τόσο υψηλά ανέβουν τόσο περισσότερο το κράτος είναι βιώσιμο, ασφαλές και ευημερών.
    • β) Διαθέτουν ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟ πολιτική ηγεσία της οποίας αυτοί οι υψηλής υπόστασης πολίτες είναι άγρυπνοι εντολείς. Αυτό απαιτεί ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και εγκατάλειψη των εσχατολογικών ιδεολογικών δογμάτων και συμπαρομαρτούντων ιδεολογημάτων και θεωρημάτων των οποίων τα κόμματα είναι (ολοφάνερα εξάλλου) κέλυφος μεταμφίεσης καρεκλοκένταυρων συνδρόμων και δε «ιδελογικοί» συνοδοιπόροι των κομμάτων κράχτες ανορθολογισμού εάν όχι παραλογισμού για την σχέση ανθρώπου, κράτους, διεθνούς συστήματος.
  • ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Τους δύο τελευταίους αιώνες, βασικά μετά την δολοφονία του Καποδίστρια με βάση πάγιες κλασικές και σύγχρονες τυπολογίες δεν απέκτησαν αυτό που ονομάζεται «Πολιτεία» ή «Κράτος». Το αποτέλεσμα είναι φρικτές εμπειρίες. Αφού το κράτος έκτοτε εξόντωσε τους εκτός συνόρων Έλληνες τώρα με τον μεταμοντέρνο πόλεμο τους συντελεστές του οποίου αντιπροσωπεύουν –συνειδητά ή ανεπίγνωστα, είναι αδιάφορο– εγχώριοι, το αποτέλεσμα είναι η εξόντωση και των εντός συνόρων Έλληνες. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΡΕΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΠΟΛΛΩΝ ΚΡΑΤΩΝ.
    • Για τα μέλη του Ελληνικού Έθνους, όμως, τα οποία «τυγχάνει» να διαθέτουν ένα ωκεανό πολιτισμού και πολιτικών παραδόσεων για την Δημοκρατία, την Ελευθερία και την Εθνική Ανεξαρτησία, είναι τουλάχιστον αξιοθρήνητο να μην κολυμπούν μέσα σε αυτό τον ωκεανό, αλλά αντίθετα να κολυμπούν μέσα σε ωκεανούς ανυπόστατων εσχατολογικών ιδεολογικών δογμάτων, ιδεολογημάτων και θεωρημάτων.

Για αυτές τις τρις κύριες προκλήσεις κανείς μπορεί ανατρέξει σε εκατοντάδες παρεμβάσεις της δεκαετίας του 2010 αλλά κυρίως και σε μεγαλύτερα κείμενα. Ο καθείς μπορεί και πρέπει να βλέπει τέτοιες παρεμβάσεις κριτικά αλλά και να προβληματιστεί. Για το τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό σε σύντομο κείμενο ανάπτυξα πρόσφατα μερικές σκέψεις. Είναι το «Ο πολίτης, ο ρόλος του και η γνώση ως το αντίδοτο της ιδεολογικής εσχατολογίας. Τι σημαίνει, εν τέλει, πολιτική παιδεία, και πως κανείς την αποκτά; https://wp.me/p3OlPy-29k». Μερικές αναρτήσεις και τα κείμενα στα οποία παραπέμπουν, όσον με αφορά, θεωρώ ότι είναι κρίσιμα, καίρια και ενδεχομένως να περιέχουν πολύ προβληματισμό για το πώς θα μπορούσε να υπάρξει διέξοδος που θα διασφαλίζει την επιβίωση και την ασφάλεια της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας. Πριν προχωρήσω λοιπόν παραπέμπω σε μερικές παρεμβάσεις και συνδέσμους κειμένων που εύκολα αναζητούνται στο διαδίκτυο.

ΠΟΛΙΤΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΚΡΑΤΟΣ

  • Όσον αφορά το προαναφερθέν δοκίμιο «Ο πολίτης, ο ρόλος του και η γνώση ως το αντίδοτο της ιδεολογικής εσχατολογίας. Τι σημαίνει, εν τέλει, πολιτική παιδεία, και πως κανείς την αποκτά;» https://wp.me/p3OlPy-29k εκτενέστερη ανάλυση των ζητημάτων που αναλύει βρίσκεται στο βιβλίο «Κοσμοθεωρία των Εθνών«. Κεντρικά ζητήματα: Πολίτης σημαίνει πολιτική παιδεία και πολιτική παιδεία σημαίνει πολιτική τριβή και γνώση. Είναι ένα πράγμα η γνώση και άλλο οι αφορισμοί και οι γνώμες. Το διαδίκτυο μπορεί να γίνει μέσο δημοκρατικής συγκρότησης και αντίστασης των πολιτών στον μεταμοντέρνο πόλεμο, ιδιαίτερα αντίστασης κατά των  διάφορων παντελώς κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτων ύπουλων διεθνικών συμμοριών συμφερόντων που πλήττουν όλα τα κράτη. Δυστυχώς ενώ αυτή είναι μια σημαντική χρησιμότητα του διαδικτύου, μερικές φορές εθίζει πολλούς στο να επιδίδονται στους αφορισμούς, στις εκτονώσεις συνδρόμων, στις διαπροσωπικές κακίες και ασφαλώς στα άλματα εκλογικεύσεων που υπηρετούν πεζά ιδιωτικά συμφέροντα, δηλαδή την ιδιωτεία με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

  • «Εσχατολογικό ιδεολογικό δηλητήριο και πολιτική θεολογία versus Αριστοτελική πολιτική σκέψη» https://wp.me/p3OlPy-1Ku,
    • Συν «Τι είναι οι Θερμοπύλες, εν τέλει; Τι είναι η Ιθάκη; Τι είναι οικογένεια; Τι είναι πατρίδα; http://wp.me/p3OlPy-1pZ
    • Συν ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij
    • Συν «Όταν οι ελέφαντες παλεύουν το γρασίδι υποφέρει» https://wp.me/p3OqMa-1vh
    • Συν «Γεωπολιτικές σταθερές και εθνική στρατηγική: Ουάσιγκτον – Αθήνα – Μόσχα» https://wp.me/p3OlPy-27R
    • Συν «Συναλλαγές των λιγότερο ισχυρών κρατών με τις μεγάλες δυνάμεις και η Ελλάδα» https://wp.me/p3OlPy-27J
    • Συν «το Τουρκικό εκκρεμές, οι ΗΠΑ και οι πλανητικές και περιφερειακές ισορροπίες» https://wp.me/p3OlPy-22O
    • Συν «Πελατειακές σχέσεις» (patron-clientrelations) μεταξύ ισχυρών και λιγότερο ισχυρών κρατών στο σύγχρονο… http://wp.me/p3OlPy-wB 
    • Συν «Τα ηγεμονικά κράτη, η Ελλάδα και τα στρατηγικά παίγνια https://wp.me/p3OlPy-1Y0
    • Συν «ο ηγεμονικός ανταγωνισμός τον 21 αιώνα και η αστάθεια στις περιφέρειες https://wp.me/p3OlPy-1K6 . Συν «Η σύρραξη στη Συρία και ο ανελέητος ηγεμονικός ανταγωνισμός ως καθοριστικός παράγων των περιφερειακών διενέξεων» http://wp.me/p3OlPy-qo 

ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

  • Τουρκική απειλή: Μια νέα στρατηγική αλλά ποια; https://wp.me/p3OlPy-1Qq
    • Συν «ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ «ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ» ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΤΙΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ» https://wp.me/p3OlPy-1Q5
    • Συν «Τουρκία-Ελλάδα: Η λογική των ακροβασιών του Ερντογάν και η Κλίνη του Προκρούστη των Στρατηγικών παιγνίων. Βραχυχρόνιοι, μεσοπρόθεσμοι και μακροχρόνιοι στρατηγικοί σχεδιασμοί και μεταβλητές μεγάλης κύμανσης». http://wp.me/p3OlPy-1AE.
    • Συν «Τουρκική απειλή: Αποτρεπτική στρατηγική και η σχέση απειλών χαμηλής έντασης – μεγάλης πολεμικής σύρραξης» http://wp.me/p3OlPy-1rT.
    • Συν «Η Τουρκία αναμένει να διαπράξουμε το μοιραίο λάθος – Ανάλυση» – http://www.onalert.gr/stories/panagiwths-hfaistos-tourkia-anamenei-diapra3oume-moiraio-la8os/54404
    • Συν Η Τουρκία αναμένει να διαπράξουμε το μοιραίο λάθος https://wp.me/p3OlPy-1Pv
    • Συν «ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ: ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΑΠΕΙΛΩΝ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ – ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ» https://wp.me/p3OlPy-1rT
    • Συν «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821, ο Καποδίστριας, η δολοφονία του και οι προεκτάσεις μέχρι και σήμερα (Ημερίδα, βίντεο 03:18:00). Α. Κοκορίκος, Γ. Κοντογιώργης, Γ. Καραμπελιάς, Π. Ήφαιστος, Ναταλία Καποδίστρια» https://wp.me/p3OlPy-284
    • Συν «Ο Ιωάννης Καποδίστριας και οι διπλωματικές διαπραγματεύσεις με τις Μεγάλες Δυνάμεις: Σχέσεις ισχυρών και λιγότερο ισχυρών κρατών στο σύγχρονο διεθνές σύστημα» http://wp.me/p3OqMa-1p5
    • Συν «ΟΙ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ» http://wp.me/p3OlPy-1FGhttp://wp.me/p3OqMa-1oL

Ολοκληρώνω λοιπόν λέγοντας συντομογραφικά αυτό που υποστηρίχθηκε ξανά στο παρελθόν αλλά και εισαγωγικά πιο πάνω:

Το 1821 αλλά και σε πολλές άλλες περιπτώσεις μετά την πτώση της Βασιλεύουσας Πόλης του Βυζαντινού Κοσμοσυστήματος το 1453, τα μέλη του Ελληνικού έθνους έκαναν Επανάσταση αξιώνοντας Δημοκρατία, Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία.

ΠΑΡΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1821 ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΖΗΤΗΜΑ. Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕ ΜΙΑ ΕΣΤΩ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΙΣΧΥΡΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

Η έλευση των Βαυαρών και όλων των υπόλοιπων δημιούργησε και ρίζωσε μια εξάρτηση που διαιωνίζεται μέχρι σήμερα. Το ζήτημα είναι Εθνική Ανεξαρτησία, δηλαδή εσωτερική και πολιτική κυριαρχία σύμφωνα και με τον Χάρτη του ΟΗΕ του οποίου τις υψηλές αρχές προσυπογράφουν όλοι.

Εθνική Ανεξαρτησία με κόμματα που αλληθωρίζουν προς ιδεολογικές εσχατολογίες και ξένα συμφέροντα, όμως, δεν γίνεται. Ταυτόχρονα, όπως επίσης υποστηρίχθηκε συχνά, ενώ απαιτείται μια πολιτική Επανάσταση κατάκτησης, επιτέλους, μιας αληθινής Εθνικής Ανεξαρτησίας, ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ και ΣΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ή ΕΝΟΣ ΣΩΣΤΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟΥ. [«Συνταγματική αναθεώρηση: το έθνος, ο κόσμος, το κράτος και ο πολίτης» https://wp.me/p3OlPy-27b]

Επειδή αυτά τα ερωτήματα δεν απαντώνται εύκολα ενώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή τι λες και τι κάνεις, τελευταία γράφω και συζητώ με πολλούς κατά πόσο ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ «ΕΚΛΕΓΕΙΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ» [σημειώνω ότι  κανένας κομματικά εκμαιευμένος νόμος που καταστρατηγεί, υπονομεύει ή ροκανίζει αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί να είναι συμβατός με το Σύνταγμα. Το Σύνταγμα είναι υπεράνω και οι νόμοι προσαρμόζονται σε αυτό]

Μια τέτοια προσέγγιση είναι ίσως και ο μόνος τρόπος γιατί η δημιουργία κομμάτων σε όλα τα κράτη τους δύο τελευταίους αιώνες σήμαινε, βασικά, δημιουργία, κατά κάποιο τρόπο, «κομματικών συμμοριών συμφερόντων» που πολλούς εγκλώβισαν παρά τις πιθανές μεταξύ τους διαφορές και διαφωνίες.

Στην Εθνική Αντιπροσωπεία, όμως, εάν εκλεγούν άνθρωποι οι οποίοι ενδέχεται να έχουν διαφορές αλλά να συγκλίνουν δε 5 ή 10 αξονικά ζητήματα αρχών και προσανατολισμών ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ: Εξουσία εντολοδόχο των πολιτών και ανακλητή. Ειρηνική Επανάσταση, επαναλαμβάνουμε, μη εμφύλια, εντός Συνταγματικών πλαισίων και ταυτόχρονα ουσιαστική πρόοδο στα πεδία της προαιώνιας πολιτικής παράδοσης των Ελλήνων για Δημοκρατία και Πολιτική Ελευθερία.

Μήπως δηλαδή, υπάρχει ακόμη χρόνος για μη κομματική Ελληνική Βουλή ή Ελληνική Βουλή που δεν θα μονοπωλείται από κομματικά συμφέροντα. Τουτέστιν, ΕΙΔΟΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ. Εθνοσυνέλευσης που σταδιακά θα μπορούσε να εξελιχθεί σε αυτό που επί αιώνες ήθελαν οι αυτεξούσιοι και υψηλής υπόστασης Έλληνες: «Οι πολίτες να αντιπροσωπεύονται ευθέως και όχι κομματικά. Να εκλέγονται κατά τόπο, κατά περιφέρεια και κατά Επικράτεια. Η πολιτική εξουσία να είναι ανακλητή και να θεωρείται από όλους η Εθνική Ανεξαρτησία, η Δημοκρατία και η Πολιτική Ελευθερία κοινοί κοσμοθεωρητικοί προσανατολισμοί και απαραβίαστες έσχατες λογικές.».

Μήπως είναι κάτι ουτοπικό; Όχι. Δύσκολο σίγουρα αλλά ίσως είναι επείγον να το επιδιώξουμε πριν ξανά συντελεστούν μεγάλες και ανεπίστροφες καταστροφές. Εκατοντάδες κινήματα, σύλλογοι, συσπειρώσεις, σωματεία και άλλες συσπειρώσεις, επειδή δεν συγκροτούν «πελατειακό κόμμα» και επειδή συγκλίνουν γύρω από μεγάλα κεντρικά και ολοφάνερα πλέον προβλήματα, μπορούν «εύκολα» να συνεννοηθούν για αξιοκρατικές υποψηφιότητες στις εκλογές. Να εκλεγούν ευθέως και όχι κομματικά αντιπρόσωποι της κοινωνίας στην Βουλή.

Παρά το ότι δεσποτικές και φτηνές ολιγαρχικές αντιλήψεις όταν κάποιοι έφθασαν στο σημείο να υβρίσουν ως «μάζα και ετερόκλητο όχλο» ή «ακραίους» το ένα περίπου εκατομμύριο πολίτες που διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά στην Αθήνα -και πολλές ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες σε άλλες περιπτώσεις – οι περισσότεροι πολίτες σήμερα δεν θέλουν αντιπροσώπευση από τα κόμματα που όπως πολλοί λένε είναι «μια από τα ίδια». Μπορούν λοιπόν να συγκλίνουν γύρω από έσχατες λογικές ούτως ώστε με ελάχιστη συνεννόηση και συντονισμό να επιτευχθούν αξιοκρατικές και όχι κομματικές εκλογές αντιπροσώπων των πολιτών στην Ελληνική Βουλή. Παραμένει ότι όπως είπαμε αυτό είναι δύσκολο. Όταν όμως πολλοί σκεφτούν ότι κρίνεται η επιβίωσή μας ως ανεξάρτητη κοινωνία ίσως να είναι εφικτό ή και «εύκολο». Εάν τελικά είναι ανέφικτο μερικοί κάνουμε το καθήκον μας ως πολίτες και επισημαίνουμε ότι άλλη διέξοδος ίσως να μην υπάρχει. Οι διαφορές πολλών που θα ήθελαν ειρηνική μη εμφύλια πολιτική επανάσταση είναι πολλοί και οι μεταξύ τους πολιτικές διαφορές βασικά ανύπαρκτες.

Θα προσθέταμε, καταληκτικά, ότι κάποια κόμματα που είναι «μια από τα ίδια» να επηρεαστούν, εν τέλει, και να ευθυγραμμιστούν με αρχές πάγιες Ελληνικές:

  • Δημοκρατία που θα καθιστά τον πολίτη ολοένα περισσότερο εντολέα της εξουσίας
  • Ιθάκη η Πολιτική Ελευθερία
  • Ανακλητή εντολοδόχο πολιτική εξουσία εάν ένας αριθμός πολιτών το ζητήσει
  • Αδιαπραγμάτευτο και ανεξαρτήτως εφήμερου κόστους προσανατολισμό προς την έσχατη λογική της Εθνικής Ανεξαρτησίας, δηλαδή την συλλογική ελευθερία της κοινωνίας.

Καλό έτος το 2019 και με προϋποθέσεις για ακόμη καλύτερο για τα επόμενα έτη.

Υστερόγραφο

Τα ψηφίσματα και Συντάγματα μέχρι 1832. Οι τίτλοι περιέχουν συνδέσμους στα αρχεία της Βουλής. Σημείωση: Κανείς διαβάζοντας τα κείμενα αυτά κατανοεί την πολιτική παιδεία των Επαναστατών και το γεγονός ότι αφενός συμπυκνώνουν την πολλών αιώνων ανθρωποκεντρική διαδρομή των Ελλήνων και αφετέρου αποτυπώνουν τις κατακτήσεις πολλών χιλιετιών στα πεδία της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Ανεξαρτησίας

Σύνταγμα – Τροιζήνα 1827 απόσπασμα σελ. 14 και 15

Σύνταγμα Ελληνικής Δημοκρατίας 1832

Οι πίνακες που αναφέρθηκαν πιο πάνω

 

Π. Ήφαιστος – P. Ifestos

www.ifestos.edu.gr / www.ifestosedu.grinfo@ifestos.edu.gr / info@ifestosedu.gr

 Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/

Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos

Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos

Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB

Διεθνής πολιτική 21ος  αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/

ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/

Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/

Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/

Φιλοπατρία, Δημοκρατία, Ελευθερία https://www.facebook.com/groups/philopatria/

Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/

Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/

Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/

Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/

Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/

Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/

Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/

«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos

Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, κείμενο

 



Κατηγορίες:πολιτισμός, πολιτική παιδεία, πολιτική θεωρία, πολιτική θεωρία του διεθνούς συστήματος, στρατηγική θεωρία, Όμηρος, Αριστοτέλης, Αριστοτελισμός, Αταξινόμητα, Διεθνής πολιτική, Διεθνείς σπουδές, Διεθνείς Συμβάσεις, ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ, Εθνική Στρατηγική, Ελευθερία, Ελλάδα, Ελληνικότητα, Ελληνική Επανάσταση, Ιωάννης Καποδίστριας, Κοσμοθεωρία των Εθνών, Σύνταγμα

Ετικέτες: , , , , , ,

Αρέσει σε %d bloggers: