Παρένθετο σχόλιο για την «Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΟΡΗΣ». Για να διαβαστεί η επιφυλλίδα που παρατέθηκε πιο πάνω, μια από τις χιλιάδες της μεταπολιτευτικής περιόδου, ιδιαίτερα μετά το 1990, κάντε κλικ στο σκαναρισμένο πίνακα για μεγένθυνση.
Στο στόχαστρο είναι το έθνος και η κατά τα άλλα πασίδηλη και καθημερινά καταμαρτυρούμενη σχέση του με το κράτος. Στο στόχαστρο είναι επίσης η έννοια εθνικό συμφέρον όπως το ορίζουν όλα τα κράτη του κρατοκεντρικού διεθνούς συστήματος ενώ εμπαίζει την «ελληνική πολιτική σκέψης» (σημειολογικά, «ελληνική» χωρίς κεφαλαίο «Ε»). Έτσι, η «ελληνική πολιτική σκέψη» της … Μαριορής κακώς λέει ότι «το ελληνικό εθνικό συμφέρον δεν είναι αναλώσιμο στον βωμό οποιασδήποτε ψευδαίσθησης ή ουτοπίας». Είναι λοιπόν αναλώσιμο το εθνικό συμφέρον!! Και όσοι έλεγαν τόσο πολιτικά και πνευματικά εγκληματικές θέσεις δεν ντρέπονται και κυκλοφορούν στους δρόμους όταν το σύστημα το οποίο στηρίζουν και στο οποίο βασικά ανήκουν είναι πολιτικά και ηθικά ένοχο για:
·Την μη εκπλήρωση των προνοιών του διεθνούς δικαίου για την Ελληνική Επικράτεια, την όξυνση του Τουρκικού αναθεωρητισμού και την απώλεια πολύτιμων υποθαλάσσιων πόρων
την καταστολή της Ελληνικής Κοινωνίας με τα μνημόνια και την καταστροφή της οικονομίας,
·τους θανάτους που προκάλεσε η κρίση στην μεγάλη πληγείσα ζώνη των πιο κάτω και μεσαίων εισοδηματικών στρωμάτων,
·την μεταναστευτική γενοκτονία της νεολαίας,
· την απώλεια της συλλογικής ελευθερίας των νεοελλήνων που αναιρέθηκε από τους τοκογλύφους, τους κερδοσκόπους και τους πραιτοριανούς τους και
·όλα αυτά στο όνομα του Δαρβίνου για αποτελεσματικότητα, δήθεν, που ρημάζει τα νοικοκυριά, τον σωρευμένο κόπο και μόχθο δύο αιώνων και ξεπουλά την ιδιωτική και δημόσια περιουσία.
Γιατί όμως να ζητήσουν συγνώμη όταν σύμβουλοι αριστεροδεξιοσοσιαλιστικοαναρχικών εξουσιών και πρωθυπουργών έγραφαν εξίσου θαυμαστές επιφυλλίδες με τίτλο «η ουτοπία στην εξουσία». Το γνωστό παριζιάνικο σύνθημα του 1968 όταν ο Ντε Γκολ και όχι μόνο περικύκλωσε το Παρίσι με τανκς λέγοντάς τους (verbatim): «Ανόητοι, δεν θα καταστρέψετε την Γαλλία γιατί είναι ο θεσμός ελευθερίας των Γάλλων, η ασφάλειά τους και η ευημερία τους ενώ η ουτοπία σας είναι φαντασιόπληκτος αέρας κοπανιστός μέσα στον οποίο μπορείτε να πάτε να ζήσετε εσείς». Εδώ στην νεοελλάντα, όμως, ελαφρόμυαλοι, ημιμαθείς και φορείς ιδεολογικών παρωπίδων συμβούλευαν ακόμη και πρωθυπουργούς. [ή μήπως ακόμη συμβουλεύουν!;;;;]
Τώρα, τι να πούμε για τον … κ Χόμπσμπάουμ και άλλους παρόμοιους σπιθαμιαίους μοντερνιστές που συνειδητά ή χειρότερα ανεπίγνωστα ρέπουν προς τον συνεπή μηδενισμό του Μαρκήσιου de Sade και που θεωρούν τους ανθρώπους-πολίτες ανυπόστατα ανθρωπάκια που συμμετέχουν «εταιρικά» ανεξαρτήτως πολιτισμού, πολιτικών παραδόσεων, μεταφυσικής πίστης, ιστορικής ταυτότητας και άλλων εθνικών ιδιοτήτων. Ομολογώ ότι επειδή ήταν της μόδας ως φοιτητής προσπαθούσα να καταλάβω τι έλεγαν αλλά δεν μπορούσα. Το κατάλαβα αργότερα όταν όδευσα σε σημεία του σύμπαντος από τα οποία όταν κοιτάς κάτω βλέπεις τους ανθρώπους-πολίτες ως όντα με υπόσταση, αξία και άξιους σεβασμού και τέτοιους σπιθαμιαίους με αδιαφορία και ενίοτε αηδία. Στην υποψήφια για θανάτωση νεοελλάντα, όμως, τέτοιους νάνους τους σύγκριναν με στοχαστές του διαμετρήματος, για παράδειγμα, του Κοντογιώργη ή του Κονδύλη, για να πληγούν οι τελευταίοι.
Τέλος, για τους σοβαροφανείς γελοιογράφους που ξέρουν τι είναι επιστημονικό και τι όχι, δεν υπάρχει συγκρότηση κατά έθνος/κράτος και κατά εθνική ανθρωπολογική ιδιοσυστασία που διαμορφώνει συλλογικές ταυτότητες, κοσμοθεωρητικά θέσφατα, στρατηγικούς προσανατολισμούς και την κατά τον Κονδύλη εύστοχη έννοια της «τυπικής λογικής». Παραθέτω ως προς το τελευταίο μια συμπύκνωση του εμβληματικού του έργου «Ισχύς και απόφαση»:
Κονδύλης: Ισχύς και απόφαση (Εκδόσεις Στιγμή) – αναγωγή στις διεθνείς σχέσεις – [κοσμοθεωρητική, κοινωνική, κανονιστική ετερότητα, τυπική λογική] «ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ»: διαρκής διαπάλη αξιώσεων διακριτής ύπαρξης των διακριτών κοινωνιών κατά των πολυεθνικών-δυναστικών αυτοκρατορικών ®® Αξιώσεις κυρίαρχης ύπαρξης
Δυναμικές αποχωρήσεις – επιτυχείς αγώνες ανεξαρτησίας – αποφάσεις ανεξαρτησίας
Δημιουργούν κόσμο διακριτών κυρίαρχων οντοτήτων άνισου μεγέθους, άνισης ανάπτυξης, άνισων πόρων, άνισης ισχύος, άνισων δυνατοτήτων, κτλ (σήμερα περίπου 200 κράτη)
O O O O OO OOO
O O O O
Αξιώσεις αυτοσυντήρησης, αγώνας κατοχής επαρκούς ισχύος ικανού για την επιβίωση, διλήμματα ασφαλείας – αγώνας διεύρυνσης της ισχύος¯ ¯ ¯Ενδο-Πολιτειακά, πλέον, ο κατ’ αλήθειαν πνευματικός και αισθητός κοινός βίος, η κοινωνία σχέσεων και η αέναη ενστικτώδης-αυτοδύναμη αναζήτηση ενός κατ’ αλήθειαν συλλογικού «τρόπου ζωής», παράγουν αναρίθμητες ορατές και αόρατες σμίλες που διαρκώς διαμορφώνουν-βαθαίνουν την εθνική-κρατική ετερότητα:-συλλογικές κοσμοεικόνες, συλλογικούς μύθους, -συλλογικούςς εξαντικειμενικευμένους «τρόπους ζωής», -συλλογικές ταυτότητες, μεταφυσικά δόγματα, -συλλογικά κοσμοθεωρητικά υπόβαθρα, -συλλογικούς στρατηγικούς προσανατολισμούς, -συλλογικές εικόνες εχθρών-φίλων, ιεραρχίες φίλιων-εχθρικών «Άλλων», -συστήματα τάξης-δικαιοσύνης, εξωτερικής ασφάλειας, έσχατες λογικές -συστήματα διανεμητικής δικαιοσύνης, κτλΕΝ ΟΛΙΓΟΙΣ: μορφοποιούνται συλλογικά ηθικοκανονιστικά συστήματα, διοικητικά-καθεστωτικά πρότυπα, ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ: μορφοποιούνται πολιτικά ελεύθερες-πολιτικά κυρίαρχες κοινωνικές ενώσεις που αδιάλειπτα πραγματώνουν τον κατ’ αλήθειαν συλλογικό βίο, διαμορφώνουν τον συλλογικό τρόπο ζωής και απολαμβάνουν την ετερότητά τους.¯ ¯ ¯Οντολογικά θεμελιωμένο διακρατικό σύστημα, Εθνικά-κρατικά κοσμοθεωρητικά και ηθικοκανονιστικά συστήματα των οποίων η ετερότητα βαθαίνει ολοένα και περισσότερο¯ ¯ ¯κράτη με τις ίδιες δομές (εσωτερική-εξωτερική κυριαρχία) αλλά διαφορετικού κοσμοθεωρητικού και ηθικοκανονιστικού περιεχομένου¯ ¯ ¯Τυπική λογική ενός οντολογικά θεμελιωμένου εθνικού-κρατικού συστήματος (αναγωγή στο διεθνές του Κονδύλης 1987 Ι, σ. 47,48): -Κόσμος εθνών-κρατών που μορφικά είναι τα ίδια (αξίωση κυρίαρχης ύπαρξης – εσωτερική-εξωτερική κυριαρχία) αλλά τα περιεχόμενά τους διαφέρουν. –Συλλογικές θεμελιώδεις στάσεις και έσχατες λογικές που εκλογικεύουν πολιτικά και ιδεολογικά συλλογικές στάσεις απέναντι στον υπόλοιπο κόσμο και που βρίσκονται οι ίδιες πέραν κάθε λογικής αιτιολόγησης: Μονάχα η εκλογίκευση της θεμελιώδους στάσης ή απόφασης μπορεί να πραγματοποιηθεί με «λογική» συνέπεια όχι η ίδια η θεμελιώδης στάση: στα έσχατα ερωτήματα η απάντηση δίνεται με αξιωματικές αποφάνσεις. Υπάρχουν τόσες μορφές λογικής συνέπειας όσες και οι θεμελιώδεις στάσεις. -Μολονότι τα τυπικά λογικά μέσα παραμένουν τα ίδια, ωστόσο υπηρετούν κάθε φορά την εκλογίκευση θεμελιωδών αποφάσεων με διαφορετικό περιεχόμενο».
Και από το εξίσου εμβληματικό και ίσως ανεπανάληπτο «Η παρακμή του Αστικού Πολιτισμού» όπου περιγράφοντας την έλευση του μεταμοντερνισμού εξηγεί ότι απαιτεί κατάτμηση των δομών, κατάτμηση των συντελεστών παραγωγής και κατάτμηση της υποκείμενης ανθρωπολογίας για να γίνει υποχείριο. Αυτό εξυπηρετούσαν οι περιπαικτικές επιφυλλίδες. 130-1 «Το εσωτερικά διαλυμένο πρόσωπο ως μέλος μιας κοινωνίας αποτελεί ένα αδύναμο, στερημένο ταυτότητας και ανώνυμο σημείο, το οποίο χάνεται μέσα στην αχρωμία και στην ανωνυμία απρόσωπων δομών, ενώ τα ατομικά γνωρίσματα του προσώπου συρρικνώνονται σε απλά σημεία. Η εσωτερική διάλυση του προσώπου μεταπίπτει σε κατάτμηση της κοινωνικής ζωής σε άτομα – και τότε έρχεται η στιγμή όπου το διαλυμένο πρόσωπο αισθάνεται ως απλό σημείο ή ως παίγνιο στα χέρια ανεξέλεγκτων και αδιάγνωστων δυνάμεων».131 «Πάνω από μια χαοτική ψυχή μπορεί να στέκεται μονάχα μια ζοφερή και καταθλιπτική εξουσία ή αυθεντία, η οποία είναι ακαταμάχητη ακριβώς επειδή δεν αποτελεί τίποτα άλλο παρά τις ανώνυμες εκείνες δομές που συγκρατούν τα πρόσωπα αφού πια τούτα εδώ ως κοινωνικές υπάρξεις έχουν μεταβληθεί σε σημεία ή άτομα» |
|
Υστερόγραφο. Αυτά τα λίγα για την «Ελληνική πολιτική σκέψη της Μαριορής» και τους κατ’ επάγγελμα περιπαίκτες της επιστήμης, του έθνους, του πολιτισμού και των πολιτικών παραδόσεων που συγκροτούν τα έθνη, την ανθρωπολογική υπόσταση των πολιτών και την ισχύ του κράτους και της κοινωνίας. |