6.3.2011. Οι εναλλακτικές κοσμοθεωρίες και η διζωνική-δικοινοτική

Οι «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» και η διζωνική – δικοινοτική ομοσπονδία

Ο Φιλελεύθερος 6.3.2011
Του Παναγιώτη Ήφαιστου

Το βιβλίο του Αχμέτ Νταβούτογλου, “Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες” (Εκδόσεις Ποιότητα Μάρτιος 2011)
που μόλις κυκλοφόρησε στην ελληνική γλώσσα, είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος του έτερου βιβλίου του, “Το Στρατηγικό Βάθος, η διεθνής θέση της Τουρκίας” (Εκδόσεις Ποιότητα Ιούνιος 2010). Το πρώτο αποτελεί την πνευματική και ιδεολογική αιτιολόγηση του σκοπού των Τούρκων ισλαμιστών και το δεύτερο τη στρατηγική εκπλήρωσης του νεο-οθωμανικού δόγματος.
Ο Αχμέτ Νταβούτογλου αποτελεί αναμφίβολα τον πιο εξεζητημένο ύστερο εκπρόσωπο του νεοΟθωμανισμού. Εδώ και δύο δεκαετίες, ήταν ο μέντορας της ισλαμικής ηγεσίας των νεοτούρκων. Μετά το 2009 είναι ο ίδιος τιμονιέρης της τουρκικής διπλωματίας. Αν και συνήθως οι ακαδημαϊκοί δεν πετυχαίνουν ως διπλωμάτες, αποδεικνύεται μια διπλωματική αλεπού. Ένας επίσης πολύ σκληρός «μειλίχιος» αντίπαλος, πολύ επικίνδυνος για τους Έλληνες. Το Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες για μια σειρά αλληλένδετους λόγους αφορά όλους τους Έλληνες πολύ περισσότερο όμως τους Κύπριους ανεξαιρέτως: Ένας ακαδημαϊκός που τώρα είναι ΥΠΕΞ της κατοχικής δύναμης αναλύει τους βαθύτερους τουρκικούς σκοπούς και ξεδιπλώνει τη θεοκεντρική αυτοαντίληψη των μουσουλμάνων, όποιου κράτους και αν είναι πολίτες.
Υπέρτατος νόμος παντού και πάντα για τον μουσουλμάνους είναι ο λόγος του Προφήτη. Γράφει ο Νταβούτογλου: «Η βασική αρχή της ισλαμικής θεοκεντρικής κοσμολογίας, η αρχή του ταουχίντ είναι ο κύριος δίαυλος από τη θεωρία στην πρακτική, από την πίστη στη ζωή και από το ιδεώδες στην πραγματικότητα στην ολιστική ισλαμική κοσμοθεωρία». «Η θεοκεντρική ισλαμική πολιτική δικαιολόγηση και η φυσιοκεντρική δυτική πολιτική δικαιολόγηση είναι δύο εναλλακτικοί τρόποι δικαιολόγησης, βασιζόμενοι σε διαφορετικά θεωρητικά και φιλοσοφικά υπόβαθρα». Οδηγούν σε έναν εναλλακτικό τύπο δικαιολόγησης του κράτους και του κοινωνικοπολιτικού συστήματος. (Ο ισλαμισμός) είναι επιλογή τρόπου ζωής και συγκεκριμένης κοινωνικοπολιτικής ταυτότητας». Συνεχίζει: «Οι συγκρούσεις και αντιθέσεις μεταξύ της ισλαμικής και της δυτικής πολιτικής σκέψης πηγάζουν κυρίως από το φιλοσοφικό, μεθοδολογικό και θεωρητικό τους υπόβαθρο και όχι από απλές θεσμικές και ιστορικές διαφορές. Οι δύο τρόποι ύπαρξης ουδέποτε είναι συμβατοί, γιατί: «η πίστη στην ενότητα της ανθρώπινης ευθύνης και στην ενότητα της ζωής πηγάζει άμεσα από την πεποίθηση στην υπερβατική ενότητα του Αλλάχ. Αυτές είναι οι δύο κύριες βάσεις πάνω στις οποίες εδράζονται όλες οι διαδικασίες κοινωνικοοικονομικής και κοινωνικοπολιτικής νομιμοποίησης στο Ισλάμ».
Τι συμβαίνει, όμως, σε μουσουλμανικά κράτη όπου ζουν και άλλοι; Διαβάστε: «Το Κοράνι καθορίζει σαφώς την κατηγορηματική διαφοροποίηση μεταξύ δύο ομάδων ανθρώπων που ανήκουν σε εναλλακτικούς τρόπους ύπαρξης και κοινωνικής ταυτότητας. Και αν υπάρχει μια ομάδα από σας η οποία πιστεύει σε αυτά που έχω διακηρύξει, και υπάρχει μια άλλη ομάδα που δεν πιστεύει, τότε να έχετε υπομονή έως ότου μας κρίνει ο Αλλάχ. Είναι ο καλύτερος από όλους τους κριτές». Αν το κυπριακό κρατίδιο των «νέων ωραίων Κυπρίων» δεν είναι βιώσιμο πιο γρήγορα από τον Αλλάχ θα έλθουν τα «εγγυητικά» τουρκικά στρατεύματα. Για να το πούμε «κυπριακά»: Αν ένα κράτος διχαστεί και υποχρεωθεί να έχει αντί δημοκρατίας σχιζοφρενικές κρατικές δομές, στην καλύτερη περίπτωση θα είναι φρενοκομείο και στη χειρότερη σωφρονιστήριο για όσους δεν αλλαξοπιστήσουν. Στην ακόμη χειρότερη: θα εισβάλουν τα τουρκικά στρατεύματα ή κάποιος Χαλίφης, γιατί στη δημιουργία Χαλιφάτου ίσως να στοχεύουν οι ισλαμιστές νεότουρκοι.
Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες, δεν έχω μόνο μια πλήρη εικόνα των διαφορών της ισλαμικής με τη δυτική κοσμοθεωρία, αλλά και του ποιος είναι αυτός ο απέραντος κόσμος του 1,5 δισεκατομμυρίου ανθρώπων, ο μουσουλμανικός. Οι «ωραίοι Έλληνες Κύπριοι» περίπου καταναγκάζονται σε ένα κυριολεκτικά αφύσικο κρατικό γάμο με αυτό τον άλλο κόσμο.

Πρέπει να το διαβάσουν όλοι οι Κύπριοι
Ας το κάνουμε απολύτως σαφές: Στο βιβλίο έχω μάθει πολλά για αυτή τη σπουδαία θρησκεία και την σέβομαι απόλυτα όπως όλες τις άλλες. Αυτό όμως είναι ένα πράγμα και άλλο να παγιδευτούμε σε ένα επίπλαστο τεχνητό κρατίδιο μέσα στο οποίο θα επιχειρούμε να συγκολλήσουμε τη μια κοσμοθεωρία με μια αντίθετή της. Δεχόμενοι μια δικοινοτική-διζωνική ομοσπονδία δύο ισότιμων συνιστώντων κρατιδίων, σφάλλουν τραγικά όσοι νομίζουν ότι με χορούς, ποτά, φιλάκια και εκκλήσεις θα είναι εφικτή η διακυβέρνηση. Τέτοια κράτη είναι προϊόν διεστραμμένης πολιτικής σκέψης. Γρήγορα θα έλθει η σύγκρουση, ο πόλεμος όλων εναντίον όλων, αίμα, πόνος και καταστροφές. Το βιβλίο καλά κάνουν να το διαβάσουν όλοι οι Κύπριοι για να ξέρουν σε τι κράτος θα ζουν αν αντί εμμονής στη διεθνή και ευρωπαϊκή νομιμότητα δεχθούν να καταργηθεί η ΚΔ για να δημιουργηθεί ένα σχιζοφρενές ψευτοκρατίδιο υπό υψηλή τουρκοϊσλαμική εποπτεία.

*Ο Παναγιώτης Ήφαιστος είναι καθηγητής Διεθνών Σχέσεων-Στρατηγικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: