Κυπριακό, Μακεδονία, εθνομηδενισμός, Ελληνοτουρκικά και η «Μπουμπουλίνα η … “ερωτιάρα”» https://wp.me/p3OqMa-1ry

bouboulinaΣτις 30.3.2002 και ενώ με αιτιολογημένη επιστολή στον διευθυντή είχα ήδη αποχωρήσει από την στήλη «Τρίτη Άποψη» των Νέων, απέστειλα και δημοσιεύτηκε άρθρο με τίτλο Το ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ … Η «ΕΡΩΤΙΑΡΑ». Το αναδημοσίευσα ξανά με τον ίδιο τίτλο και βρίσκεται πιο κάτω στην διεύθυνση http://wp.me/p3OlPy-X4 . Παρατίθεται επίσης εδώ στο τέλος . Στην παρούσα ανάρτηση κάνω μια νέα σύντομη εισαγωγή που υπογραμμίζει το γεγονός ότι τα σημεία που θίγονται αφορούν ζωτικά  ζητήματα της τρέχουσας ιστορικής συγκυρίας. Συγκεκριμένα, το Κυπριακό, το «Μακεδονικό», τα Ελληνοτουρκικά αλλά και κάθε άλλο ζήτημα που προέκυψε ως αναπόδραστη συνέπεια του πνευματικού ροκανίσματος της Ελληνικής κοινωνίας. Τα μνημόνια και η καθυπόταξη στους τοκογλύφους και στους κερδοσκόπους που κάποιοι υπηρετούν ασμένως «στα τέσσερα» ως είδος μεταμοντέρνων εγχώριων πραιτοριανών, είναι αποτέλεσμα πολιτικών ασθενειών που κορυφώθηκαν.Ο τίτλος του άρθρου του 2002 για την «Μπουμπουλίνα η … ερωτιάρα» (χρησιμοποιήθηκαν πιο χυδαίες κατηγορίες κατά της επικής αγωνίστριας της ελευθερίας αλλά εγώ το ωραιοποίησα ως «ερωτιάρα») αφορούσε πράγματα που λέγονταν ακόμη και σε πανεπιστήμια και διόλου συμπτωματικά τα αναμασούσαν κέρβεροι του επικοινωνιακού συστήματος που στην συνέχεια πρωτοστάτησε στην γνωστή υπόθεση των «βιβλίων ιστορίας». Αναπόφευκτα όσον αφορά τέτοιες επιστημονικοφανείς ασυναρτησίες κανείς αξίζει να γράφει επιστρατεύοντας το χιούμορ.Χιούμορ όντως χρειάζεται όταν κάποιος παραβιάζει τα … προσωπικά δεδομένα μιας ιστορικής προσωπικότητας στην βάση φημών και ανεκδότων για τις … ερωτικές της προτιμήσεις και με ολοφάνερο σκοπό να πειστούμε πως δεν υπήρξε Ελληνική επανάσταση αλλά ξεσήκωμα ημιάγριων που τα έβαλαν με την μεγαλόψυχη Οθωμανική Αυτοκρατορία ή ότι στην Σμύρνη το 1922 συνωστισμό είχαμε όχι εθνοκάθαρση.Πως για μα το πούμε διαφορετικά, ένα θνησιγενές συνονθύλευμα που ακούει στο όνομα FYROM να μην ενθαρρύνεται με αναθεωρητικές αξιώσεις όταν απέναντί του έχει ένα κράτος, το νεοελληνικό, μέσα στο οποίο ουκ ολίγοι τους αναγνωρίζουν αυθαίρετες και ανιστόρητες αν όχι γελοίες αναθεωρητικές αξιώσεις ενώ την ίδια στιγμή αμφισβητείται η ύπαρξη Ελληνικού έθνους από ένα εδραίο και κυρίαρχο νεοελληνικό εθνομηδενιστικό κίνημα!

Κείμενα απαντήσεις όπως το «Μπουμπουλίνα η … ερωτιάρα» -και υπάρχουν πολλά άλλα εκλεκτών συναδέλφων – σίγουρα αξίζει να μνημονεύονται και να αναδημοσιεύονται. Πέραν των ξεκάθαρων θέσεων σε «ανύποπτο (για πολλούς) χρόνο» καθίστανται, δυστυχώς, ολοένα και πιο επίκαιρα.

Είπαμε: Η πολιτική θεωρία του διεθνούς συστήματος είναι το αντίστοιχο της ιατρικής στην διεθνή πολιτική. Η διάγνωση των αιτίων των παθολογιών του νεοελληνικού κράτους περνά μέσα από την κατανόηση των αξονικών πνευματικών ασθενειών, του ελλείμματος γνώσης, της δόμησης συστήματος αποδόμησης της κοινωνίας και ως εκ τούτου των λανθασμένων αποφάσεων.

Δεν πρόκειται λοιπόν για κάποια ικανοποίηση του συγγραφέα για το γεγονός πως επαληθεύεται. Σε τελευταία ανάλυση συχνά εξηγούμε πως αυτά δεν είναι κάποια σοφία αλλά Αλφαβητάριο. Έχουμε γράψει, νομίζω, και πολύ πιο σημαντικά κείμενα. Οι διαμάχες εδώ στην Ελλάδα ήταν άχαρες αλλά και υποχρεωτικές, ιδιαίτερα όταν επιχειρείται εξοντωτικός πόλεμος κατά κάθε φωνής λογικής και ορθολογισμού. 

Αρχικά, επανερχόμενοι στην Ελλάδα το 1990, μείναμε έκπληκτοι για το πόσοι, και μάλιστα φορείς επιστημονικών τίτλων, δεν ήξεραν το Αλφαβητάριο. Την έκπληξη διαδέχθηκε η κατάπληξη όταν διαπιστώθηκε ότι με όσους «πολιτικούς» μιλούσες, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, έκαναν μαύρα μεσάνυχτα για όλα. Διαπιστώνεις αμέσως ότι το μόνο που ενδιαφέρονται είναι η καρέκλα και τα πελατειακά παιχνίδια. Στην συνέχεια διαπράττεται το φρικτό λάθος (απώλεια χρόνου) να γράφεις επιφυλλίδες οι οποίες προκαλούν απίστευτες και αναρίθμητες επιθέσεις στις οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να απαντήσεις. Άφωνος βέβαια μένεις όταν ακόμη και σε συνέδρια ακούς φορείς επιστημονικών τίτλων να εκτοξεύουν αγοραίους χαρακτηρισμούς όπως «εθνικιστής» και «πολεμοκάπηλος» επειδή έγραφες βιβλία και άρθρα για την ανάγκη ένα κράτος που αντιμετωπίζει απειλές να αναπτύσσει αποτρεπτική στρατηγική.

Εξαρχής λοιπόν αθώα και Δονκιχωτικά ή ενίοτε και ως κάτι αντίστοιχο των ειδικών δυνάμεων στα γνωστικά πεδία της ειδικότητάς μας, αρχίσαμε τους «καυγάδες». Μιλώ για στοχαστικούς καυγάδες αλλά όχι μόνο. Μιλώ και για άμυνα κατά απίστευτων δολοφονιών του επιστημονικού χαρακτήρα από επικοινωνιακούς συντελεστές (πρόσφατα έκανα μια ανάρτηση με τίτλο ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΚΑΙ Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΟΡΗΣ» https://wp.me/p3OlPy-1I0   https://wp.me/p3OqMa-1qs) αλλά και από φορείς επιστημονικών τίτλων ιδίως κάποιου «ιδρύματος». Σταματώ εδώ για να πω μόνο ότι έχω κάσες ολόκληρες με αποκόμματα τέτοιων «δολοφονικών» επιθέσεων γεμάτων χαρακτηρισμούς και ύβρεις. Όπως ξανά έγραψα όταν βρω καιρό θα τα σκανάρω όλα και θα τα αναρτήσω στο διαδίκτυο. Δημόσια κείμενα είναι και όσο βουλιάζουμε τόσο περισσότερο πρέπει να έχουμε επίγνωση των αιτίων των συμφορών που έπληξαν τους νεοέλληνες, εάν βέβαια υπάρχει ελπίδα το βυθισμένο νεοελληνικό κράτος να επιπλεύσει ξανά.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός πως μετά το 1990 μέσα στην νεοελληνική στοχαστική έρημο μερικοί έκριναν αναγκαίο να θυσιάσουν χρόνο για να γράψουν για το εθνομηδενιστικό κίνημα το οποίο φούντωσε και αναπτύχθηκε ραγδαία κατά την διάρκεια της μεταπολιτευτικής περιόδου. Τυγχάνει βέβαια μεταγενέστερα στην μονογραφία «Κοσμοθεωρία των Εθνών» στα κεφάλαια 4 και 5 να έχω κάνει μια λεπτομερή έρευνα για την μετάβαση από τον μοντερνισμό στον μεταμοντερνισμό και τον συνεπή μηδενισμό που είναι βασικά ο εθνομηδενισμός. Μάλιστα, σε ενότητα του κεφαλαίου 4 το αμείλικτο συμπέρασμα είναι ότι ο μεταμοντερνισμός / εθνομηδενισμός – συνεπής μηδενισμός είναι επιστροφή σε είδους σύγχρονων Σοδόμων και Γομόρρων. Από κάθε άποψη που αναλύω εκτενώς εκεί αντλώντας και επεκτείνοντας από τον ωκεανό γνώσης του μεγάλου μας στοχαστή Παναγιώτη Κονδύλη.

Η νεοελληνική εκδοχή του εθνομηδενιστικού κινήματος έκτισε πάνω σε δύο αιώνες νεοελληνικής κρατικής ανυποληψίας και εμφύλιων ιδεολογικών/κομματικών συνδρόμων. Πρέπει να ξέρουμε, πάντως, ότι και στο εξωτερικό πολλοί σοβαροί στοχαστές θεωρούν τους εθνομηδενιστές κίνημα και όχι επιστημονική σχολή σκέψης. Ακόμη, σημαντικοί νεοφιλελεύθεροι στοχαστές στις μεταξύ0 τους συζητήσεις εξηγούν απερίφραστα ότι πρόκειται για σημαντικό εργαλείο ηγεμονικών πολιτικών στο πλαίσιο του «soft power». Στρατηγικών δηλαδή αποδόμησης μιας κοινωνίας για να καταστεί πιο ευάλωτη και εύκολη λεία. Εξοικονομούνται έτσι πόροι καθότι είναι πολύ πιο δαπανηρό να κατακτήσεις ένα άλλο κράτος με στρατούς και πλοία. [Βλ. στην σελίδα www.ifestosedu.gr στην ενότητα «Διεθνικά φαινόμενα – ΜΚΟ, μαλακή ισχύς» βλ. μεταξύ άλλων τα εξής: Βιβλία ιστορίας δοκίμια-άρθρα ►Βιβλία ιστορίας, διαμάχη Εθνομηδενισμός Στρατηγική «Μαλακής ισχύος»- διεθνικοί δρώντες«Yπόθεση Σόρος» Ορατά Και Αόρατα, Fried Et Al J. Mowat: The new Gladio in action?: Η στρατηγική μαλακής ισχύος των ΗΠΑ]

Στηριγμένο σε εισηγμένα θεωρήματα και ιδεολογήματα εκατοστής ποιοτικής τάξης (τους λεγόμενους κονστρουκτιβιστές που αναλύουμε συγκριτικά σε πολλά βιβλία μας και πολύ εύστοχα στην Ελλάδα ονομάστηκαν εθνομηδενισμός), επιτάχυνε το ροκάνισμα της Ελληνικής κοινωνίας που είχε ήδη αρχίσει με την δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια [βλ. Ο Ιωάννης Καποδίστριας και οι διπλωματικέςδιαπραγματεύσεις με τις Μεγάλες Δυνάμεις: Σχέσεις ισχυρών και λιγότερο ισχυρών κρατών στο σύγχρονο διεθνές σύστημα http://wp.me/p3OqMa-1p5 και Π. Ήφαιστος, «ΟΙ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ» http://wp.me/p3OlPy-1FGhttp://wp.me/p3OqMa-1oL]. [Οι «κονστρουκτιβιστές» όπως είπαμε αναλύονται συγκριτικά σε πολλά κείμενά μας. Σε παράρτημα του βιβλίου «Θεωρία Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης» κρίθηκε σκόπιμο να παρατεθεί εκτενές δοκίμιό μας όπου αυτό το φαινόμενο εξετάζεται βαθύτερα].

Το εθνομηδενιστικό ροκάνισμα κανείς δεν πρέπει να το υποτιμά και η αντιστροφή των τάσεων που δημιούργησε είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για την νεοελληνική κοινωνία. Πάντως, όταν κανείς το ζει και πολύ περισσότερο όταν παλεύει ενάντια σε τέτοιες τερατώδεις κατασκευές, είναι πιο ευαίσθητος για την σημασία του ως αίτιο των συμφορών που αναπόδραστα θα επέρχονταν όπως επαληθεύτηκε την τρέχουσα δεκαετία.

Το πρόβλημα είναι ότι ενώ αυτά λέγονταν τις περασμένες μεταπολεμικές δεκαετίες ακόμη και από φορείς (επιστημονικών) σαπουνόφουσκων, η κεκτημένη ταχύτητα αυτοκτονικών, λανθασμένων και πολιτικά μαζοχιστικών ιδεολογημάτων συνεχίζεται.

————————————-

Ακολουθεί το άρθρο «Μπουμπουλίνα» όπως το αναπαρήγαγα ως απάντηση στον νέο πρωθυπουργό και τις περί Διαφωτισμού δηλώσεις του στον πανηγυρικό για την Ελληνική Επανάσταση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για το ίδιο θέμα βλ. επίσης: Μοντερνισμός, το ιδεολογικό φαινόμενο και η μεταμοντέρνα διολίσθηση προς τα ανθρωπολογικά Σόδομα και Γόμορρα. http://wp.me/p3OlPy-Zv 

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 2002:

(δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ, ημ. 30.3.2002)

Παναγιώτης Ήφαιστος,

Σημ. Αφιερωμένο στον αυτοκτονικό Εθνομηδενισμό αλλά και στον νέο πρωθυπουργό μας και τις περί Διαφωτισμού δηλώσεις του στον πανηγυρικό για την Ελληνική Επανάσταση στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Για το ίδιο θέμα βλ. επίσης: Μοντερνισμός, το ιδεολογικό φαινόμενο και η μεταμοντέρνα διολίσθηση προς τα ανθρωπολογικά Σόδομα και Γόμορρα. http://wp.me/p3OlPy-Zv 

(δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ, ημ. 30.3.2002)

Παναγιώτης Ήφαιστος,

Μιλούσε καλά ελληνικά ο Κολοκοτρώνης; Ήταν… ερωτομανής η Μπουμπουλίνα; Το κρυφό σχολειό υπήρξε ή αποτελεί επινόημα του Γύζη; Αυτά και πολλά, λοιπόν, αποτελούν το μέγα θέμα πολυσέλιδων «αναλύσεων» την παραμονή της επετείου του αγώνα ελευθερίας-ανεξαρτησίας των Ελλήνων.

Με περισσή σοφιστεία, επίσης, μας πληροφορούν πως ο αγώνας για συλλογική ελευθερία των Ελλήνων ήταν περίπου σύμπραξη αλητών που ήσαν αγαπημένα παιδιά των ιμπεριαλιστικών μεγάλων δυνάμεων και πως όλοι αυτοί οι άθλιοι συνωμότησαν κατά του αγαθού Οθωμανικού κράτους που αγαθοεργά μοίραζε σε έλληνες προνόμια και ωφελήματα στους άθλιους εξεγερμένους έλληνες. Γιατί εξάλλου να απορούμε για το παιδομάζωμα; Οι αγαθοί νεότουρκοι απλώς στρατολογούσαν λόγω κάποιου ανατολίτικου εθίμου παιδιά από την Βαλκάνια.

Γι’ αυτούς και αρκετούς άλλους λόγους, λοιπόν, και για να υιοθετηθεί μια νέα μέθοδος επίλυσης διαφορών με τη γείτονα Τουρκία, θα πρέπει να διαγράψουμε τις ιστορικές μας αναμνήσεις, να απονευρωθούμε συνειδησιακά από το εθνικιστικό νεύρο που μας εμφύσησαν ψευτο-ιστορικοί όπως ο Παπαρηγόπουλος και πολλοί άλλοι και να αφαιρέσουμε κάθε αναφορά για σουβλίσματα, σφαγιασμούς, βιασμούς και παιδομαζώματα. Άσε που ο Ρήγας Βελεστινλής θα πρέπει να έπασχε από … παράκρουση αφού έβλεπε τόσους πολλούς Έλληνες ώστε να θέλει να δημιουργήσει την «Ελληνική Δημοκρατία».

Έλεος … Ο σχολιασμός τέτοιων ακατανίκητων γνωμών, ασφαλώς, θα ήταν περιττός αν αυτό το στοχαστικό δηλητήριο δεν επιδρούσε πάνω σε εκατοντάδες χιλιάδες ανυποψίαστους αναγνώστες, παραμονή μάλιστα της εθνικής επετείου ανεξαρτησίας. Εάν επίσης συχνά στα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης αλλά και σε πανεπιστήμια διδάσκονται ιστορικά ανέκδοτα και διαστρεμένα θεωρήματα που αντιβαίνουν στην οντολογία.

Γιατί η διαχρονικότητα της Ελληνικότητας και των πολιτικών της παραδόσεων και η επίδρασή τους πάνω σε όλα τα έθνη είναι τουλάχιστον αστείο να αμφισβητηθεί. Όπως αστείο είναι ο σημαίνων ρόλος της Ελληνικής διασποράς στην Δύση και στην Ανατολή μετά την πτώση της Βασιλεύουσας Πόλης μέχρι και της μέρες μας.

Η ιστοριογραφία δεν είναι απλή υπόθεση και ούτε θα ισχυριστώ ότι η ιστορία γράφεται εύκολα. Ίσως και να αμφισβητώ θεμελιακά την δυνατότητα μεγάλων ιστορικών ερμηνειών εμμένοντας στην θέση ότι μπορούμε να μιλάμε μόνο για τον προσανατολισμό της ιστορικής κίνησης, για τα μεγάλα γεγονότα και τα αποτυπώματα που μαρτυρούν ύπαρξη οντολογίας. [σημ. βλ. μεταγενέστερο δοκίμιο για την Ομηρική/Θουκυδίδεια «προσανατολιστική θεώρηση» Το Θουκυδίδειο «Παράδειγμα» της επιστημονικής μελέτης της διεθνούς πολιτικής και οι «επιστημονικές επαναστάσεις» http://wp.me/p3OlPy-Lb ]

Τα ανθρωπολογικά και πολιτικά αποτυπώματα, τα μνημεία που μαρτυρούν τον πολιτισμό, τα γραπτά που περιγράφουν την πολιτική συγκρότηση και το σύνολο των bouboulina2ανεξίτηλων πολιτικών παραδόσεων η αμφισβήτηση των οποίων αναιρεί προγραμματικά κάθε ιστορικό εγχείρημα.

Ο βιασμός της κοινής λογικής και γεγονότων που καταμαρτυρούνται διϋποκειμενικά, εξάλλου, είναι αυτοκτονικός . Έτσι σκέφτεται όποιος τουλάχιστον κατανόησε την ανεπανάληπτη επιστημολογία του Θουκυδίδη ή τον EdwardH. Carr στο εμβληματικό του «What’sHistory». Τρία μόνο σύντομα σχόλια.

Πρώτον, ακόμη και γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν πως το κονσέρτο των μεγάλων δυνάμεων δεν ευνοούσε τις επαναστάσεις υπόδουλων λαών του 18ου αιώνα. Γνωρίζουν επίσης πως η σταδιακή αλλαγή στάσης των μεγάλων δυνάμεων απέναντι στην ελληνική επανάσταση ήταν αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, μεταξύ άλλων, της μετεξέλιξης της ίδιας της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, των τετελεσμένων που δημιουργούσε ο  αγώνας ελευθερίας των ίδιων των Ελλήνων, οι πιέσεις διανοουμένων του διαφωτισμού, ανακατανομές ισχύος μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων και αλλαγές στρατηγικών, ιδιαίτερα της Μεγάλης Βρετανίας.

Ρήγας Φεραίος

Δεύτερον, ακόμη και γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν εάν δεν καταπλακώθηκαν από εθνομηδενιστικές ιστοριογραφικές ανεκδοτολογίες πως η έκρηξη της ελληνικής επανάστασης ήταν αποτέλεσμα δυναμικής σύμμειξης

1) στρατηγικού σχεδιασμού πολλών επιφανών Ελλήνων της ελληνικής διασποράς,

2) ξεσηκωμού αναρίθμητων αφανών Ελλήνων που επιβίωσαν των αφομοιωτικών πρακτικών των Οθωμανών  και

3) σύμπραξης τοπικών ηγετών των Ελληνικών κοινοτήτων και των οπλαρχηγών («αρματολών» και «κλεφτών»).

Οι γυμνασιόπαιδες γνωρίζουν, επίσης, πως οι συντελεστές του αγώνα, λόγω ακριβώς μακρόχρονης υποδούλωσης, υποτέλειας και έξυπνων οθωμανικών πολιτικών του τύπου «διαίρει και βασίλευε», αντιμετώπισαν προβλήματα ιδεολογικής συνοχής, πολιτικού συντονισμού, προδοσίες, υπερβολές, ατομικές στρατηγικές και ιδιοτελείς ενέργειες.

Αναμενόμενα δεν είναι όλα αυτά; Σε ποια επανάσταση δεν εμφανίζονται τέτοια προβλήματα; Σε τι μειώνει το μεγαλείο και την ιστορική σημασία μιας επανάστασης που πρωτοπόρησε σ’ ένα αγώνα ανεξαρτησίας-ελευθερίας-κυριαρχίας για να την ακολουθήσουν στη συνέχεια άλλοι λαοί των Βαλκανίων; Το ίδιο δεν έκαναν δεκάδες άλλες κοινωνίες στη συνέχεια όταν επαναστάτησαν κατά των αποικιοκρατών; Ήταν εν τέλει οι αξιώσεις συλλογικής ελευθερίας έγκλημα κατά αγαθών αυτοκρατορικών κρατών;

Μήπως, εν τέλει, στο ίδιο πνεύμα μαζοχιστικού αυτομαστιγώματος θα πρέπει να δεχτούμε την προπαγάνδα των Βρετανών αποικιοκρατών που ισχυρίζονται πως οι Αυξεντίου, Μάτσης και Καραολής στην Κύπρο ήταν τρομοκράτες και μανιακοί εθνικιστές;

exodosΓιατί, εν τέλει, αυτός ο ρατσισμός; Όπως εύστοχα παρατήρησε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος [Σημ. σε επιφυλλίδα την ίδια εποχή με το παρόν], οι επαναστάτες δεν ήταν απλοί άνθρωποι όπως ο καθένας μας;

Γιατί λοιπόν να μην ήσαν –αν ήσαν, όπως η «νέα ιστορία» θέλει να τονίζει– η Μπουμπουλίνα … «ερωτιάρα» ή «ερωτομανής» και ταυτόχρονα ηρωίδα;

Δηλαδή όσες ερωτεύονται συχνά δεν δικαιούνται να είναι ηρωίδες;

Γιατί επίσης ο Κολοκοτρώνης έπρεπε να γνωρίζει καλά ελληνικά όταν αυτός και οι προπάπποι του ήταν υπόδουλοι;

Ενοχοποιείται μήπως επειδή μολαταύτα επιβίωσε η ελληνική του συνείδηση και πάλεψε με νύχια και με δόντια σώζοντας την Πελοπόννησο και όχι μόνο; Εκεί βέβαια, δεν πρέπει να το ξεχνούμε, υπήρξαν και οι γνωστοί νενέκοι. Μήπως έχουμε, εν τέλει, μια αναβίωση ενός νέου ιστοριογραφικού νενεκισμού;

Ίσως το πρόβλημα τελικά εντοπίζεται στο τελευταίο σημείο: Πολλά πλέον βιβλία –που παραπέμπονται επιτήδεια, στα οποία προσφέρονται ολοσέλιδες βιβλιοκριτικές σε έγκριτα έντυπα, στα οποία με επιπολαιότητα παραπέμπουν ακόμη και επιφανείς στοχαστές και τα οποία δηλητηριάζουν χιλιάδες φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων– μετατρέπονται σε αιχμή του δόρατος μιας «νέας ιστορίας» bouboulina2που για ποικίλους λόγους αποσκοπεί στην ακύρωση των αποτελεσμάτων της ελληνικής επανάστασης.

Για να το επιτύχει αυτό η «νέα ιστορία» συνειδητά ή ανεπίγνωστα πλέον αποσκοπεί στην συνειδησιακή απονεύρωση και στοχεύει στις ιστορικές αναμνήσεις που υποστυλώνουν το νεοελληνικό κράτος.

Εθνοκράτος το οποίο αποτελεί απότοκο των αγώνων Ελευθερίας των μελών ενός έθνους που όχι μόνο επιβίωσε επί χιλιάδες χρόνια αλλά επιπλέον επηρέασε όλα τα άλλα έθνη και τα μέλη του είχαν επαρκή συλλογική και ατομική δύναμη να παλέψουν κατά μιας απείρως ισχυρότερης δεσποτικής αυτοκρατορίας αξιώνοντας πολιτική κυριαρχία.

Τέλος, πολλοί του εθνομηδενιστικού ή του λανθάνοντος εθνομηδενιστικού κινήματος –κίνημα φορέας ιδεολογημάτων είναι που καμιά σχέση δεν έχει, εκτιμώ, με την επιστήμη– είναι φορείς συμπλεγμάτων απέναντι στην Δύση.

epanastashΑντίθετα με την Δυτική Ευρώπη, την Ελληνική Επανάσταση την έκανε μια υπαρκτή και πανίσχυρη ιστορική ανθρωπολογία με υψηλή υπόσταση πολιτικών παραδόσεων ίσαμε το Έβερεστ. Διαβάστε Ρήγα Βελεστινλή, την καθαρή του σκέψη και την αλάνθαστη θέασή του (εάν ήταν φαντασιόπληκτος και εάν δεν υπήρχε εθνική ανθρωπολογία δεν θα είχαμε Επανάσταση).

Η Ελληνική Επανάσταση δημιούργησε το κράτος. Το νεοελληνικό κράτος δεν δημιούργησε το Ελληνικό Έθνος καθότι προϋπήρχε και μάλιστα επί χιλιετίες. Το έθνος λοιπόν δημιούργησε το κράτος και όχι το αντίστροφο. Οτιδήποτε άλλο λεχθεί είναι ανιστόρητη ύβρης. Αυτό δε το κράτος, όμως, μετά την δολοφονία του Καποδίστρια και την βαυαροκρατία συνεχίζει να τους καταστέλλει όπως περίπου ένας κατακτητής. Αντέχουμε όμως και θα επιβιώσουμε γιατί μας δίνει δύναμη ο ωκεανός των πολιτικών μας παραδόσεων. [Σημ. Εδώ ολοφάνερα το 2002 έπεσα έξω! Για να δούμε εάν θα επιβιώσουμε και με πόσες ζημικές!]

Στην Δυτική Ευρώπη πριν και μετά το τέλος του Ρωμαιοκαθολικού Θεοκρατικού Μεσαίωνα είχαμε επί αιώνες δουλοπαροικία. Άναρθρους, ανυπόστατους κακόμοιρους δουλοπάροικους. Θυμηθείτε την Γαλλική εξέγερση (εξέγερση όχι Επανάσταση γιατί το αίτημα της επανάστασης είναι δημοκρατία και ελευθερία ενώ της εξέγερσης των δουλοπαροίκων κάποια ελάχιστα «δικαιώματα»). Εξέγερση του «όχλου» των δύσμοιρων «ξεβράκωτων» στους οποίους τελικά έδωσαν «δικαιώματα» τα οποία έχουν μέχρι σήμερα οι απόγονοί τους (αλλά τίποτα περισσότερο). Αυτούς τους κακόμοιρους προσπαθούσαν να κάνουν πολίτες οι Διαφωτιστές πιθηκίζοντας την πολιτική θεωρία της Υψηλοτάτης Κλασικής Αρχαιότητας. Εμείς επηρεάσαμε τον Διαφωτισμό όχι αυτοί εμάς!ΡήγαςΒΕλ

Οι μετά-Μεσαιωνικοί ηγεμόνες, γεωκτήμονες,φεουάρχες και το επιστρατευμένο από αυτούς φιλοσοφικό σύστημα συνέχισαν (μέχρι και σήμερα με κάποιους τρόπους) να είναι κάτοχοι των μοντερνιστικών κρατών. Επιχειρούσαν –ενίοτε όντως φιλότιμα– την ταχύρρυθμη μετατροπή τους σε πολίτες όμοιους με αυτούς της κλασικής εποχής.

Απελπισία τους κατακυρίευε γιατί τα έθνη δεν κατασκευάζονται. Τα έθνη συγκροτούνται διαχρονικά και τα κράτη που αποκτούν με αγώνες Ελευθερίας είναι υποστάσεις υπαρκτών πολιτικών παραδόσεων και πολιτικών ανθρωπολογιών οντολογικά θεμελιωμένων.

Έτσι εφηύραν τα κατασκευαστικά και μορφικά πανομοιότυπα μοντερνιστικά ιδεολογικά δόγματα τα οποία μετά τον 19ο αιώνα αν και έγιναν μεταμφιέσεις ισχύος των ηγεμονικών κρατών είναι παντελώς παρωχημένα. Παρωχημένα καθότι ανήκουν στην εποχή των δουλοπαροίκων.

Συνεχίζουν εν τούτοις αυτά τα δόγματα να ταλανίζουν πολλούς. Όσοι γνωρίζουν τι εστί η «κριτική» προσέγγιση (οι καθ’ ημάς εύστοχα ονομασθέντες εθνομηδενιστές) στην Δύση, ξέρουν ότι είναι ένα συνονθύλευμα των ορφανών όλων αυτών των ιδεολογικών δογμάτων που παραμιλούν ακατάσχετα. Στην καλύτερη περίπτωση είναι εργαλείο «softpower» αποδυνάμωσης των κοινωνιών-στόχων Φυλακισμένα Μνήματαστις Συμπληγάδες της ηγεμονικής διαπάλης.

Οι Έλληνες πάντα υπήρχαμε, υπάρχουμε και θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε επειδή διαθέτουμε μακραίωνες πολιτικές παραδόσεις άφθαρτες και αιώνιες. Αυτές μας διαιώνισαν ως έθνος και αυτές θα μας σώσουν από το νεοελληνικό κράτος και τους ξένους εχθρούς και τους εγχώριους μεταπράτες. Το ζήτημα που τίθεται σήμερα άμεσα και επιτακτικά είναι αν θα συνεχίσει να υπάρχει το νεοελληνικό κράτος.

Είναι επιστημονικά αξιοθρήνητο να συγκρινόμαστε με την μοντερνιστική διαδρομή της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού όταν με αξιοθρήνητο και γενοκτονικό τρόπο επιχείρησαν να κατασκευάσουν πολιτική ανθρωπολογία που έφερε τον ρατσισμό, τις εθνοκαθάρσεις και τις γενοκτονίες.

Αυτά όλα είναι ξένα με εμάς. Ξανά: Διαβάστε τον Ρήγα Βελεστινλή. Έλεος: τα κατασκευασμένα κράτη της Δύσης όσο και εάν διαθέτουν ισχυρούς διοικητικούς/μηχανισμούς είναι «νεότερα» (όχι «νεωτερικά» όπως γράφεται παραπλανητικά και όπως με ευστοχία επισήμανε ο Γιώργος Κοντογιώργης).

Είναι άλλης τάξης κράτη που παλεύουν ακόμη να γίνουν εθνοκράτη χωρίς να είναι σίγουρο εάν θα το επιτύχουν. Καμιά σχέση με την δική μας πορεία –καθώς και μερικών άλλων ιστορικών εθνών που διαθέτουν πάμπλουτες πολιτικές παραδόσεις– έστω και εάν λόγω υπέρτερης ισχύος κατάφεραν να δημιουργήσουν δομές εξάρτησης επί του νεοελληνικού κράτους.

Ολοκληρώνω λοιπόν διερωτώμενος κατά πόσο δεν δικαιούμαστε να είμαστε ελεύθεροι-ανεξάρτητοι επειδή η Μπουμπουλίνα ήταν πολύ … ερωτιάρα. Μάλιστα, αυτό αν το πιστέψουμε υποστηρίζουν πλέον πολλοί, βοηθά την ειρήνη και σταθερότητα στις σχέσεις Ελλάδας Τουρκίας …

Για να απαντήσω με χιούμορ ή καλύτερα με την γλώσσα μερικών αριστεροδεξιοεθνομηδενιστών που βρέθηκαν μέσα στο ίδιο καζάνι softpower της μεταψυχροπολεμικής εποχής, δεν παραβιάζονται έτσι τα … ανθρώπινα δικαιώματα και τα … προσωπικά δεδομένα της Μπουμπουλίνας;!

Άσε που με την δική τους λογική θα πρέπει να ορίσουμε μια διαβαθμισμένη ιεραρχία ερωτικών προτιμήσεων, ερωτικών διαστροφών, ερωτικών επιδόσεων και τα λοιπά, και σε αυτή την βάση, να αποφασίζουμε την ιεραρχία των ηρώων, των αξιωματικών του στρατού, των κρατικών λειτουργών, των πολιτικών προσώπων, των επιχειρηματιών και κάθε άλλου! Τι κατάντια!

Προσθέτω. 12.1.2018: Η επιστημονικά ελλειμματική προσέγγιση της εθνομηδενιστικής ιστοριογραφικής ανεκδοτολογίας είναι όχι μόνο αυτοκαταστροφική αλλά και πολιτικά και πνευματικά αβάστακτη. Απαιτείται έστω και αργά να αντιμετωπιστεί γιατί θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερες συμφορές. Αναπόδραστα.

Υστερόγραφο 26.3.2015

  1. Σημειώνω ότι αφού έφυγα από την «Ελευθεροτυπία» (για συγκεκριμένους λόγους που δεν είναι του παρόντος) έγραφα για πολλά χρόνια στην στήλη «Τρίτη Άποψη» των Νέων. Διέκοψα βασικά επειδή όπως έγραψα σε επιστολή που έστειλα τότε διευθυντή δεν άντεχα να συνυπάρχω σε εφημερίδες και στήλες όπου γράφονταν τόσο χαμηλού επιπέδου απόψεις. Από τότε … εισήλθα δυναμικά στο διαδίκτυο.
  2. Το τελικό κείμενο που δημοσιεύτηκε είχα προσέξει τότε ότι αφαιρέθηκαν μερικές παράγραφοι λόγω … χώρου. Μπήκαν … αποσιωπητικά. Το παρόν πρωτότυπο το ανέσυρα από το αρχείο μου και το παραθέτω εδώ όπως το είχα αποστείλει στον διευθυντή των Νέων.
  3. Τα ζητήματα της νεοτερικότητας και του μοντερνισμού, καθώς και το πως εξελίχθηκαν ή συνδέονται με την Κλασική εποχή ιδιαίτερα τον Αριστοτελισμό αναλύονται στα κεφάλαια 3-5 του Π. Ήφαιστος, Κοσμοθεωρία των Εθνών, συγκρότηση και συγκράτηση των κρατών, της Ευρώπης και του κόσμου. Για σύντομη ανάλυση και απόσπασμα από το κεφάλαιο 4 του βιβλίο αυτού (στο Tο εθνοκρατοκεντρικό διεθνές σύστημα και η διαδρομή της  ανθρωποκεντρικής πολιτικής θεμελίωσης http://wp.me/p3OlPy-No).

Βλ. επίσης τις εξής παρεμβάσεις οι οποίες, εν πολλοίς, αντλούν ή κτίζουν πάνω στην ανάλυση του «Κοσμοθεωρία των Εθνών»: 

  • Προσανατολιστική πολιτική σκέψη Ομηρικών προδιαγραφών. Όμηρος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Καβάφης, Ιθάκη, Πατρίδα https://wp.me/p3OqMa-1qL
  • facebook, ιστοσελίδα
  • Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB
  • Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx
  • «ΔΕΝΔΡΟ-ΦΟΒΙΑ», «ΦΥΛΛΟ-ΦΟΒΙΑ», «ΦΥΣΗ-ΦΟΒΙΑ» ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗΣ http://wp.me/p3OlPy-ZS 
  • Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΝΔΥΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΠΟΥ ΠΑΓΙΔΕΥΣΕ ΤΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ http://wp.me/p3OlPy-ZB 
  • Μοντερνισμός, το ιδεολογικό φαινόμενο και η μεταμοντέρνα διολίσθηση προς τα ανθρωπολογικά Σόδομα και Γόμορρα. http://wp.me/p3OlPy-Zv 
  • Μοντερνισμός-Μεταμοντερνισμός: Διαδρομές του ιδεολογικού φαινομένου και η κατάληξή τους στην κυριαρχία των κερδοσκόπων και των τοκογλύφων http://wp.me/p3OlPy-1GB
  • Αριστοτελισμός, διαδρομές των Νέων Χρόνων και το μοντερνιστικό ιδεολογικό δηλητήριο http://wp.me/p3OqMa-1jx
  • ΜΕ ΑΦΟΡΜΉ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΊΩΝ: ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΡΑ VERSUS ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1jA
  • ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ: Τι είναι οι Θερμοπύλες, εν τέλει; Τι είναι η Ιθάκη; Τι είναι οικογένεια; Τι πατρίδα; http://wp.me/p3OlPy-1pZ – http://wp.me/p3OqMa-1j0
  • ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij – http://wp.me/p3OlPy-1pn
  • Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΡΟΚΑΝΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ. Συμπεριλαμβάνει απόσπασμα από το «Κοσμοθεωρία των Εθνών»http://wp.me/p3OqMa-1ie
  • ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΈΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΎ ΚΑΙ Η ΚΑΤΆΛΗΞΉ ΤΟΥ: ΚΑΤΕΞΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ,ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝhttp://wp.me/p3OqMa-138
  • ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΡΟΚΑΝΙΖΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΛΗΓΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΚΔΟΧΗ ΤΩΝ ΣΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΜΟΡΡΩΝ http://wp.me/p3OlPy-1kS
  • ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OqMa-1n1
  • facebook, ιστοσελίδα
  • ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OlPy-1bQ –  http://wp.me/p3OqMa-15l
  • ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ, ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, ΔΕΣΠΟΤΕΙΑ VERSUS ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ / ΙΣΧΥΡΕΣ… http://wp.me/p3OlPy-10O 
  • ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΎ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ http://wp.me/p3OlPy-Vv 
  • ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ. ΤΟ ΑΒΑΣΤΑΚΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΟΣ http://wp.me/p3OlPy-OE 

Π. Ήφαιστος – PIfestos
www.ifestosedu.gr – info@ifestosedu.gr

Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρίαhttps://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Διεθνής πολιτική 21ος  αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμόςhttps://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμόςhttps://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτηςhttps://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos

Advertisements


Κατηγορίες:πολιτισμός, στρατηγική θεωρία, Όμηρος, Αριστοτέλης, Αριστοτελισμός, Διεθνής πολιτική, ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ, Εθνική Στρατηγική, Ελλάδα, Ελληνικότητα, Ελληνική Επανάσταση, Θουκυδίδης, Κοσμοθεωρία των Εθνών, Παναγιώτης Ήφαιστος, αποτρεπτική στρατηγική, γεωπολιτική, δημοκρατία, εθνομηδενισμός

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Αρέσει σε %d bloggers: