Η Πρωτοχρονιά που αποτελεί την αφετηρία του νέου χρόνου προσφέρεται για ευχές αλλά όχι μόνο. Μείζονος σημασίας είναι, επίσης, ο αναστοχασμός, ο προβληματισμός και ο πολιτικός προβληματισμός για τον προσανατολισμό της κοινωνίας, των πολιτών της και του εθνοκράτους τους. ΚΑΛΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ. Επί μακρόν η δική μου ανένδοτη θέση είναι ότι απαιτείται να εγείρονται αδιάλειπτα ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΕΣ αξιώσεις για υψηλότερες βαθμίδες Δημοκρατίας. Για δημιουργία προϋποθέσεων, επίσης, οι οποίες θα διασφαλίζουν την Εθνική Ανεξαρτησία και την ακεραιότητα της Επικράτειάς όπως ορίζεται στις διεθνείς Συνθήκες. Ενώ οι περισσότεροι Έλληνες πολίτες καθημερινά κάνουν σαφές ότι αυτό θέλουν, το εν πολλοίς έξωθεν εξαρτημένο «κομματικό σύστημα» των δύο τελευταίων αιώνων δεν διασφαλίζει την εκπλήρωση των ιεραρχημένων εθνικών συμφερόντων (βλ. πίνακες πιο κάτω).
[Σημείωση: βλ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ στο τέλος και σύντομες αναφορές σε δύο ενότητες: Α. ΚΡΙΤΗΡΙΑ, ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΙΣΧΥΕΙ ΠΆΝΤΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΕΜΦΥΛΙΟΣ και Β. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΣΦΑΤΑ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΑΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. Αυτά τα σύντομα σημειώματα γράφτηκαν και αναρτώνται επειδή εν μέσω μεγάλων στρατηγικών ανακατατάξεων αφορούν σημαντικά ζητήματα στα κοινωνικοπολιτικά πεδία της Ελλάδας το 2026-7. Θέτουν προβληματισμούς για το πως θα αντιμετωπιστούν μεγάλα αδιέξοδα. Αδιέξοδα που δημιουργήθηκαν τις δεκαετίες του 2010 και 2020 στα οποία πολλοί αναφέρονται και των οποίων η ύπαρξη δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί.]


Δημοκρατία, Πολιτική Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία δεν σχετίζονται με ιδεολογικές εσχατολογίες, ιδεολογήματα και θεωρήματα τα οποία έχουν ως κέλυφος/μεταμφίεση τα συμφέροντα ατόμων – όχι μόνο Ελλήνων αλλά και ξένων και στις μέρες μας και κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτων και άγνωστων διεθνικών δρώντων. Αυτή η κατάσταση αναδύθηκε έντονα τις δύο τελευταίες δεκαετίες αλλά έχει βαθύτερες ρίζες. Βασικά, ισχύει το εδραιωμένο συμπέρασμα των έγκυρων αναλύσεων διεθνούς πολιτικής ότι οι ιδεολογικές οικουμενιστικές εσχατολογίες ιστορικά-διαχρονικά ήταν πάντα και συνεχίζουν να είναι μεταμφιέσεις των εκάστοτε ηγεμονικών αξιώσεων ισχύος. [Εσχατολογικό ιδεολογικό δηλητήριο και πολιτική θεολογία versus Αριστοτελική πολιτική σκέψη https://wp.me/p3OqMa-1jx]
Ενώ το κράτος και η κοινωνία είναι γονατισμένοι και περιτριγυρισμένοι από θανατηφόρες απειλές εντός ενός διεθνούς συστήματος που στρατηγικά, στις περιφέρειες και ευρύτερα πλανητικά, εξελίσσεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, οι προκλήσεις τα επόμενα έτη αναπόδραστα είναι πολλές και ασυνήθιστες.
Στο παρόν πολύ σύντομο κείμενο υπογραμμίζεται ότι για τις προκλήσεις οι οποίες είναι πολλές και μεγάλες, «Η ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΑ, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΤΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΔΙΕΞΟΔΟ, ΕΙΝΑΙ, ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ, ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ»: «Οι Έλληνες εντολείς πολίτες να αρχίσουν να αντιπροσωπεύονται ευθέως και όχι μόνο κομματικά κατά τόπο, περιφέρεια και κατά Επικράτεια». Αυτο το υποστηρίζουμε έντονα και επί δεκαετίες και πολύ πυκνά αρχές της δεκαετίας του 2010 όταν εισήλθαμε στην φάση εξοντωτικών μνημονίων.
Εάν με πρωτοβουλίες / «κινήματα» / «παραταξιακές συσπειρώσεις» κατά τα άλλα πολύ διαφορετικών ανθρώπων – οι οποίοι όμως συμφωνούν στα κύρια και σημαντικά αναδειχθούν πολίτες με αξιοκρατικό και όχι κομματικό τρόπο τοπικά, περιφερειακά και κατά Επικράτεια, η Βουλή θα μετατραπεί σταδιακά σε ΕΙΔΟΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (Η ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΕ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ).
Οι πολίτες που έτσι θα εκλεγούν θα μπορέσουν να προσανατολίσουν την εκάστοτε εξουσία με όρους διαφορετικούς σε σύγκριση με αυτό που συμβαίνει τους δύο τελευταίους αιώνες και που συνεχίζεται και σήμερα. Ενώ μπορούμε να συζητάμε και να αποφασίζουμε μέσα σε πολλούς Δήμους Δημοκρατίας επί όλων των υποθέσεων του κράτους, ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ, ΟΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΟΣΚΟΛΛΩΝΤΑΙ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ και ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Μιλάμε, επαναλαμβάνουμε για μια ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΑ σταδιακή Ειρηνική Πολιτική Επανάσταση «Ελληνικών προσέγγισεων» και εντός Συνταγματικών πλαισίων που θα εκλέγει άξιους πολίτες. Δημοκρατικές ζυμώσεις θα προσδιορίζουν την ιεραρχία των ρόλων και αρμοδιοτήτων.

Αρχίζοντας κάθε νέο χρόνο, εκτιμάται, χρήζει να προβληματιζομαστε για την κατάστασή μας, να σταθμίζουμε και να εκτιμούμε ορθά τα επερχόμενα και να υιοθετούμε θέσεις και αποφάσεις που θα αντιμετωπίσουν τις πολλές και μεγάλες προκλήσεις. Ισχύουν, εκτιμάται, τα εξής:
- Η ευχή «καλό νέο έτος» απαιτείται να συνοδεύεται από το αναλλοίωτης διαχρονικής αξίας «ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑ ΚΙΝΕΙ». Όπως μερικοί από καιρό υποστηρίζουμε με βιβλία, άρθρα, δοκίμια και μικρότερες παρεμβάσεις, στην διεθνή πολιτική δεν ισχύουν αυτά που καλλιεργήθηκαν στην Ελλάδα «διδάχθηκαν» από αυτόκλητους φορείς εσχατολογικών ιδεολογημάτων που μεταμφίεζαν τις ηγεμονικές αξιώσεις ισχύος, δίχαζαν και ενίοτε οδηγούσαν σε εμφύλιες διενέξεις. Το διεθνές σύστημα είναι κρατοκεντρικό και ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ. Τα αίτια πολέμου είναι τα ίδια εδώ και πέντε χιλιάδες χρόνια γνωστής ιστορίας. Συναφώς και με το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» υπογραμμίζεται ότι είναι ένα πράγμα οι ρευστές και εύθραυστες συχνά και επίπλαστες συμμαχίες με άλλα κράτη και άλλο η αναγκαία κρατική ισχύς για την αυτοσυντήρηση του κράτους και της κοινωνίας.
-

- Γ’ αυτό, στο παρόν, μαζί με κάποιους συνδέσμους αναρτώνται στο τέλος τρεις πίνακες που συνοψίζουν κύρια ζητήματα
- α) τα αίτια πολέμου,
- β) η ανελέητη τυπολογία του John Mearsheimer για τους ανταγωνισμούς των ηγεμονικών δυνάμεων και
- γ) τα δέκα σημεία του Μεγάλου Θουκυδίδειου Δασκάλου της διεθνούς πολιτικής Kenneth Waltz.
- ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. Αν και διακριτά, τα τρία επίπεδα, του ανθρώπου, του κράτους και του διεθνούς συστήματος, είναι εν τούτοις αλληλένδετα. Ο άνθρωπος δεν είναι αιωρούμενο αντικείμενο αλλά πνευματικά και αισθητά ζωντανός οργανισμός το εκκρεμές της φύσης του οποίου ταλαντεύεται απρόβλεπτα και αστάθμητα. Εξ αντικειμένου, επιβιώνουν εκείνα τα κράτη τα οποία:
- α) Διαθέτουν ΠΟΛΙΤΕΣ προικισμένους με υπόσταση και ακλόνητη φιλοπατρία. Όσοι περισσότεροι ΠΟΛΙΤΕΣ τόσο υψηλά ανέβουν τόσο περισσότερο το κράτος είναι βιώσιμο, ασφαλές και ευημερών.
- β) Διαθέτουν ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟ πολιτική ηγεσία της οποίας αυτοί οι υψηλής υπόστασης πολίτες είναι άγρυπνοι εντολείς. Αυτό απαιτεί ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και εγκατάλειψη των εσχατολογικών ιδεολογικών δογμάτων και συμπαρομαρτούντων ιδεολογημάτων και θεωρημάτων των οποίων τα κόμματα είναι (ολοφάνερα εξάλλου) κέλυφος μεταμφίεσης καρεκλοκένταυρων συνδρόμων και δε «ιδελογικοί» συνοδοιπόροι των κομμάτων κράχτες ανορθολογισμού εάν όχι παραλογισμού για την σχέση ανθρώπου, κράτους, διεθνούς συστήματος.

- ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Τους δύο τελευταίους αιώνες, βασικά μετά την δολοφονία του Καποδίστρια με βάση πάγιες κλασικές και σύγχρονες τυπολογίες δεν απέκτησαν αυτό που ονομάζεται «Πολιτεία» ή «Κράτος». Το αποτέλεσμα είναι φρικτές εμπειρίες. Αφού το κράτος έκτοτε εξόντωσε τους εκτός συνόρων Έλληνες τώρα με τον μεταμοντέρνο πόλεμο τους συντελεστές του οποίου αντιπροσωπεύουν –συνειδητά ή ανεπίγνωστα, είναι αδιάφορο– εγχώριοι, το αποτέλεσμα είναι η εξόντωση και των εντός συνόρων Έλληνες. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΣΤΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΡΕΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΦΑΙΡΑ ΠΟΛΛΩΝ ΚΡΑΤΩΝ.
- Για τα μέλη του Ελληνικού Έθνους, όμως, τα οποία «τυγχάνει» να διαθέτουν ένα ωκεανό πολιτισμού και πολιτικών παραδόσεων για την Δημοκρατία, την Ελευθερία και την Εθνική Ανεξαρτησία, είναι τουλάχιστον αξιοθρήνητο να μην κολυμπούν μέσα σε αυτό τον ωκεανό, αλλά αντίθετα να κολυμπούν μέσα σε ωκεανούς ανυπόστατων εσχατολογικών ιδεολογικών δογμάτων, ιδεολογημάτων και θεωρημάτων.
Για αυτές τις τρις κύριες προκλήσεις κανείς μπορεί ανατρέξει σε εκατοντάδες παρεμβάσεις της δεκαετίας του 2010 αλλά κυρίως και σε μεγαλύτερα κείμενα. Ο καθείς μπορεί και πρέπει να βλέπει τέτοιες παρεμβάσεις κριτικά αλλά και να προβληματιστεί. Για το τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό σε σύντομο κείμενο ανάπτυξα πρόσφατα μερικές σκέψεις. Είναι το «Ο πολίτης, ο ρόλος του και η γνώση ως το αντίδοτο της ιδεολογικής εσχατολογίας. Τι σημαίνει, εν τέλει, πολιτική παιδεία, και πως κανείς την αποκτά; https://wp.me/p3OlPy-29k». Μερικές αναρτήσεις και τα κείμενα στα οποία παραπέμπουν, όσον με αφορά, θεωρώ ότι είναι κρίσιμα, καίρια και ενδεχομένως να περιέχουν πολύ προβληματισμό για το πώς θα μπορούσε να υπάρξει διέξοδος που θα διασφαλίζει την επιβίωση και την ασφάλεια της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας. Πριν προχωρήσω λοιπόν παραπέμπω σε μερικές παρεμβάσεις και συνδέσμους κειμένων που εύκολα αναζητούνται στο διαδίκτυο.

Συλλογικός τόμος: Το διεθνές σύστημα σε ιστορική μετάβαση. 21 αναλύσεις για τις αναδυόμενες προκλήσεις (Εκδόσεις Ποιότητα Δεκ. 2025) https://wp.me/p3OqMa-3PM

ΠΟΛΙΤΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΚΡΑΤΟΣ
- Όσον αφορά το προαναφερθέν δοκίμιο «Ο πολίτης, ο ρόλος του και η γνώση ως το αντίδοτο της ιδεολογικής εσχατολογίας. Τι σημαίνει, εν τέλει, πολιτική παιδεία, και πως κανείς την αποκτά;» Κεντρικά ζητήματα: Πολίτης σημαίνει πολιτική παιδεία και πολιτική παιδεία σημαίνει πολιτική τριβή και γνώση. Είναι ένα πράγμα η γνώση και άλλο οι αφορισμοί και οι γνώμες. Το διαδίκτυο μπορεί να γίνει μέσο δημοκρατικής συγκρότησης και αντίστασης των πολιτών στον μεταμοντέρνο πόλεμο, ιδιαίτερα αντίστασης κατά των διάφορων παντελώς κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτων ύπουλων διεθνικών συμμοριών συμφερόντων που πλήττουν όλα τα κράτη. Δυστυχώς ενώ αυτή είναι μια σημαντική χρησιμότητα του διαδικτύου, μερικές φορές εθίζει πολλούς στο να επιδίδονται στους αφορισμούς, στις εκτονώσεις συνδρόμων, στις διαπροσωπικές κακίες και ασφαλώς στα άλματα εκλογικεύσεων που υπηρετούν πεζά ιδιωτικά συμφέροντα, δηλαδή την ιδιωτεία με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ –
Ακολοθούν τίτλοι και σύνδεσμοι μερικών αναρτήσεων. Σε περίπτωση που ο σύνδεσμος δεν ανταποκρίνεται μπορεί να γίνει «αναζήτηση» στις μηχανές αναζήτησης με τον τίτλο.
· Παθογένειες και αδιέξοδα του σύγχρονου εθνοκρατοκεντρικού συστήματος, διεθνής διακυβέρνηση και κίνδυνος, μεταξύ άλλων, πυρηνικού ολοκαυτώματος https://wp.me/p3OqMa-2YF
· ΤΟ ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ. Παθογένειες, αδιέξοδα, αίτια, πολιτικός στοχασμός. Μεταμοντέρνος εθνομηδενισμός versus Έθνος και Πολιτισμός (Εκδόσεις Ποιότητα) https://wp.me/p3OqMa-2IW
· Διεθνής πολιτική τον 21ο αιώνα και η επιτάχυνση των στρατηγικών διενέξεων μεταξύ των ηγεμονικών δυνάμεων. https://wp.me/p3OqMa-2QP
- Εθνικός πολιτισμός, εθνική ιδιοσυστασία, μεταφυσική πίστη, δημοκρατία και ελευθερία https://wp.me/p3OqMa-2KJ
- Η Οδύσσεια των ανθρώπων, των κρατών και του κόσμου καθώς κινούμαστε βαθύτερα στον 21ο αιώνα εν μέσω κληρονομημένων παθογενειών και αδιεξόδων. https://wp.me/p3OqMa-2Jm
- Φύλο, εκμηχάνιση, τεχνολογία, πολιτικός πολιτισμός, πολιτική υπόσταση και δημοκρατικές βαθμίδες https://wp.me/p3OqMa-304
- ΤΟ ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ. Παθογένειες, αδιέξοδα, αίτια, πολιτικός στοχασμός. Μεταμοντέρνος εθνομηδενισμός versus Έθνος και Πολιτισμός (Εκδόσεις Ποιότητα). Σελίδα βιβλίου Εκδότη: https://piotita.gr/?p=41774
- «Το Θουκυδίδειο Παράδειγμα ανάλυσης της διεθνούς πολιτικής και η προσανατολιστική προσέγγιση» https://wp.me/p3OqMa-2LM
- https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/permalink/6111392118972037/
- Άνθρωπος, εθνοκράτος, εθνικοί πολιτισμοί και διεθνής πολιτική καθώς κινούμαστε βαθύτερα στον 21ο αιώνα https://wp.me/p3OqMa-3g4
-
Εσχατολογικό ιδεολογικό δηλητήριο και πολιτική θεολογία versus Αριστοτελική πολιτική σκέψη https://wp.me/p3OqMa-1jx
Συν «Τι είναι οι Θερμοπύλες, εν τέλει; Τι είναι η Ιθάκη; Τι είναι οικογένεια; Τι είναι πατρίδα; http://wp.me/p3OlPy-1pZ
- Συν ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ http://wp.me/p3OqMa-1ij
- Συν «Όταν οι ελέφαντες παλεύουν το γρασίδι υποφέρει» https://wp.me/p3OqMa-1vh
- Συν «Γεωπολιτικές σταθερές και εθνική στρατηγική: Ουάσιγκτον – Αθήνα – Μόσχα» https://wp.me/p3OlPy-27R
- Συν «Συναλλαγές των λιγότερο ισχυρών κρατών με τις μεγάλες δυνάμεις και η Ελλάδα» https://wp.me/p3OlPy-27J
- Συν «το Τουρκικό εκκρεμές, οι ΗΠΑ και οι πλανητικές και περιφερειακές ισορροπίες» https://wp.me/p3OlPy-22O
- Συν «Πελατειακές σχέσεις» (patron-clientrelations) μεταξύ ισχυρών και λιγότερο ισχυρών κρατών στο σύγχρονο… http://wp.me/p3OlPy-wB
- Συν «Τα ηγεμονικά κράτη, η Ελλάδα και τα στρατηγικά παίγνια https://wp.me/p3OlPy-1Y0
- Συν «ο ηγεμονικός ανταγωνισμός τον 21 αιώνα και η αστάθεια στις περιφέρειες https://wp.me/p3OlPy-1K6 . Συν «Η σύρραξη στη Συρία και ο ανελέητος ηγεμονικός ανταγωνισμός ως καθοριστικός παράγων των περιφερειακών διενέξεων» http://wp.me/p3OlPy-qo

- Τουρκική απειλή: Μια νέα στρατηγική αλλά ποια; https://wp.me/p3OlPy-1Qq
- Συν «ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ «ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ» ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΤΙΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ» https://wp.me/p3OlPy-1Q5
- Συν «Τουρκία-Ελλάδα: Η λογική των ακροβασιών του Ερντογάν και η Κλίνη του Προκρούστη των Στρατηγικών παιγνίων. Βραχυχρόνιοι, μεσοπρόθεσμοι και μακροχρόνιοι στρατηγικοί σχεδιασμοί και μεταβλητές μεγάλης κύμανσης». http://wp.me/p3OlPy-1AE.
- Συν «Τουρκική απειλή: Αποτρεπτική στρατηγική και η σχέση απειλών χαμηλής έντασης – μεγάλης πολεμικής σύρραξης» http://wp.me/p3OlPy-1rT.
- Συν «Η Τουρκία αναμένει να διαπράξουμε το μοιραίο λάθος – Ανάλυση» – http://www.onalert.gr/stories/panagiwths-hfaistos-tourkia-anamenei-diapra3oume-moiraio-la8os/54404
- Συν Η Τουρκία αναμένει να διαπράξουμε το μοιραίο λάθος https://wp.me/p3OlPy-1Pv
- Συν «ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ: ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΑΠΕΙΛΩΝ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ – ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ» https://wp.me/p3OlPy-1rT
- Συν «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821, ο Καποδίστριας, η δολοφονία του και οι προεκτάσεις μέχρι και σήμερα (Ημερίδα, βίντεο 03:18:00). Α. Κοκορίκος, Γ. Κοντογιώργης, Γ. Καραμπελιάς, Π. Ήφαιστος, Ναταλία Καποδίστρια» https://wp.me/p3OlPy-284
- Συν «Ο Ιωάννης Καποδίστριας και οι διπλωματικές διαπραγματεύσεις με τις Μεγάλες Δυνάμεις: Σχέσεις ισχυρών και λιγότερο ισχυρών κρατών στο σύγχρονο διεθνές σύστημα» http://wp.me/p3OqMa-1p5
- Συν «ΟΙ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ» http://wp.me/p3OlPy-1FG – http://wp.me/p3OqMa-1oL
Ολοκληρώνω λοιπόν λέγοντας συντομογραφικά αυτό που υποστηρίχθηκε ξανά στο παρελθόν αλλά και εισαγωγικά πιο πάνω:
Το 1821 αλλά και σε πολλές άλλες περιπτώσεις μετά την πτώση της Βασιλεύουσας Πόλης του Βυζαντινού Κοσμοσυστήματος το 1453, τα μέλη του Ελληνικού έθνους έκαναν Επανάσταση αξιώνοντας Δημοκρατία, Ελευθερία και Εθνική Ανεξαρτησία.
ΠΑΡΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1821 ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΖΗΤΗΜΑ. Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕ ΜΙΑ ΕΣΤΩ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΙΣΧΥΡΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
Η έλευση των Βαυαρών και όλων των υπόλοιπων δημιούργησε και ρίζωσε μια εξάρτηση που διαιωνίζεται μέχρι σήμερα. Το ζήτημα είναι Εθνική Ανεξαρτησία, δηλαδή εσωτερική και πολιτική κυριαρχία σύμφωνα και με τον Χάρτη του ΟΗΕ του οποίου τις υψηλές αρχές προσυπογράφουν όλοι.
Εθνική Ανεξαρτησία με κόμματα που αλληθωρίζουν προς ιδεολογικές εσχατολογίες και ξένα συμφέροντα, όμως, δεν γίνεται. Ταυτόχρονα, όπως επίσης υποστηρίχθηκε συχνά, ενώ απαιτείται μια πολιτική Επανάσταση κατάκτησης, επιτέλους, μιας αληθινής Εθνικής Ανεξαρτησίας, ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΗ ΕΜΦΥΛΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ και ΣΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ή ΕΝΟΣ ΣΩΣΤΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟΥ.
Επειδή αυτά τα ερωτήματα δεν απαντώνται εύκολα ενώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή τι λες και τι κάνεις, τελευταία γράφω και συζητώ με πολλούς κατά πόσο ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ «ΕΚΛΕΓΕΙΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΕΣΘΑΙ» [σημειώνω ότι κανένας κομματικά εκμαιευμένος νόμος που καταστρατηγεί, υπονομεύει ή ροκανίζει αυτό το δικαίωμα δεν μπορεί να είναι συμβατός με το Σύνταγμα. Το Σύνταγμα είναι υπεράνω και οι νόμοι προσαρμόζονται σε αυτό]
Μια τέτοια προσέγγιση είναι ίσως και ο μόνος τρόπος γιατί η δημιουργία κομμάτων σε όλα τα κράτη τους δύο τελευταίους αιώνες σήμαινε, βασικά, δημιουργία, κατά κάποιο τρόπο, «κομματικών συμμοριών συμφερόντων» που πολλούς εγκλώβισαν παρά τις πιθανές μεταξύ τους διαφορές και διαφωνίες.
Στην Εθνική Αντιπροσωπεία, όμως, εάν εκλεγούν άνθρωποι οι οποίοι ενδέχεται να έχουν διαφορές αλλά να συγκλίνουν δε 5 ή 10 αξονικά ζητήματα αρχών και προσανατολισμών ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ: Εξουσία εντολοδόχο των πολιτών και ανακλητή. Ειρηνική Επανάσταση, επαναλαμβάνουμε, μη εμφύλια, εντός Συνταγματικών πλαισίων και ταυτόχρονα ουσιαστική πρόοδο στα πεδία της προαιώνιας πολιτικής παράδοσης των Ελλήνων για Δημοκρατία και Πολιτική Ελευθερία.
Μήπως δηλαδή, υπάρχει ακόμη χρόνος για κατά βάση και ουσιαστικά μη κομματική Ελληνική Βουλή ή Ελληνική Βουλή που δεν θα μονοπωλείται από κομματικά συμφέροντα αλλά θα κυριαρχούν οι ευθέως εκλεγέντες αντιπρόσωποι των πολιτών. Τουτέστιν, ΕΙΔΟΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ. Εθνοσυνέλευσης που σταδιακά θα μπορούσε να εξελιχθεί σε αυτό που επί αιώνες ήθελαν οι αυτεξούσιοι και υψηλής υπόστασης Έλληνες: «Οι πολίτες να αντιπροσωπεύονται ευθέως και όχι κομματικά. Να εκλέγονται κατά τόπο, κατά περιφέρεια και κατά Επικράτεια. Η πολιτική εξουσία να είναι ανακλητή και να θεωρείται από όλους η Εθνική Ανεξαρτησία, η Δημοκρατία και η Πολιτική Ελευθερία κοινοί κοσμοθεωρητικοί προσανατολισμοί και απαραβίαστες έσχατες λογικές.».
Μήπως είναι κάτι ουτοπικό; Όχι. Δύσκολο σίγουρα αλλά ίσως είναι επείγον να το επιδιώξουμε πριν ξανά συντελεστούν μεγάλες και ανεπίστροφες καταστροφές. Εκατοντάδες κινήματα, σύλλογοι, συσπειρώσεις, σωματεία και άλλες συσπειρώσεις, επειδή δεν συγκροτούν «πελατειακό κόμμα» και επειδή συγκλίνουν γύρω από μεγάλα κεντρικά και ολοφάνερα πλέον προβλήματα, μπορούν «εύκολα» να συνεννοηθούν για αξιοκρατικές υποψηφιότητες στις εκλογές. Να εκλεγούν ευθέως και όχι κομματικά αντιπρόσωποι της κοινωνίας στην Βουλή.
Παρά το ότι δεσποτικές και φτηνές ολιγαρχικές αντιλήψεις όταν κάποιοι έφθασαν στο σημείο να υβρίσουν ως «μάζα και ετερόκλητο όχλο» ή «ακραίους» το ένα περίπου εκατομμύριο πολίτες που διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά στην Αθήνα -και πολλές ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες σε άλλες περιπτώσεις – οι περισσότεροι πολίτες σήμερα δεν θέλουν αντιπροσώπευση από τα κόμματα που όπως πολλοί λένε είναι «μια από τα ίδια». Μπορούν λοιπόν να συγκλίνουν γύρω από έσχατες λογικές ούτως ώστε με ελάχιστη συνεννόηση και συντονισμό να επιτευχθούν αξιοκρατικές και όχι κομματικές εκλογές αντιπροσώπων των πολιτών στην Ελληνική Βουλή. Παραμένει ότι όπως είπαμε αυτό είναι δύσκολο. Όταν όμως πολλοί σκεφτούν ότι κρίνεται η επιβίωσή μας ως ανεξάρτητη κοινωνία ίσως να είναι εφικτό ή και «εύκολο». Εάν τελικά είναι ανέφικτο μερικοί κάνουμε το καθήκον μας ως πολίτες και επισημαίνουμε ότι άλλη διέξοδος ίσως να μην υπάρχει. Οι διαφορές πολλών που θα ήθελαν ειρηνική μη εμφύλια πολιτική επανάσταση είναι πολλοί και οι μεταξύ τους πολιτικές διαφορές βασικά ανύπαρκτες.
Θα προσθέταμε, καταληκτικά, ότι κάποια κόμματα που είναι «μια από τα ίδια» να επηρεαστούν, εν τέλει, και να ευθυγραμμιστούν με αρχές πάγιες Ελληνικές:
- Δημοκρατία που θα καθιστά τον πολίτη ολοένα περισσότερο εντολέα της εξουσίας
- Ιθάκη η Πολιτική Ελευθερία
- Ανακλητή εντολοδόχο πολιτική εξουσία εάν ένας αριθμός πολιτών το ζητήσει
- Αδιαπραγμάτευτο και ανεξαρτήτως εφήμερου κόστους προσανατολισμό προς την έσχατη λογική της Εθνικής Ανεξαρτησίας, δηλαδή την συλλογική ελευθερία της κοινωνίας.
Υστερόγραφο
Τα ψηφίσματα και Συντάγματα μέχρι 1832. Οι τίτλοι περιέχουν συνδέσμους στα αρχεία της Βουλής. Σημείωση: Κανείς διαβάζοντας τα κείμενα αυτά κατανοεί την πολιτική παιδεία των Επαναστατών και το γεγονός ότι αφενός συμπυκνώνουν την πολλών αιώνων ανθρωποκεντρική διαδρομή των Ελλήνων και αφετέρου αποτυπώνουν τις κατακτήσεις πολλών χιλιετιών στα πεδία της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Ανεξαρτησίας
- Νέα Πολιτική Διοίκησις (Ρήγας, Χειρόγραφο Κυθήρων, 1797)
- Constituzione dell’ anno 1800 (Ιόνιοι Νήσοι)
- Κατάστασις Επτανήσου Πολιτείας (1803)
- Πράξις των Καλτεζών (Πελοπόννησος 1821)
- Νομική Διάταξις της Ανατολικής Χέρσου Ελλάδος (1821)
- Οργανισμός της Πελοποννησιακής Γερουσίας (1821)
- Οργανισμός της Σάμου (1821)
- Οργανισμός της Γερουσίας της Δυτικής Χέρσου Ελλάδος (Στερεά Ελλάδα, 1821)
- Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος (Επίδαυρος, 1822)
- Προσωρινόν Πολίτευμα της Νήσου Κρήτης (1822)
- Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος (Νόμος της Επιδαυρου, Άστρος, 1823)
- Πολιτικόν Σύνταγμα της Ελλάδος (Τροιζήνα, 1827)
- Ψήφισμα Β’ – Δ’ των Ελλήνων Εθνική Συνέλευσις (Άργος, 1829)
- «Ηγεμονικόν Σύνταγμα» (1832)
Καλό νέο έτος και με προϋποθέσεις για ακόμη καλύτερα τα επόμενα έτη. Ακοουθεί το παράρτημα που αναφέρθηκε στην αρχή πιο πάνω
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Α. ΚΡΙΤΗΡΙΑ, ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΙΣΧΥΕΙ ΠΆΝΤΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΕΜΦΥΛΙΟΣ
Β. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΣΦΑΤΑ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΑΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
- Ποιο κράτος;-Νεοελληνικό κράτος-Διαδρομή και κατάληξη. 2. Τι είναι δημοκρατικός προσανατολισμός και τι δημοκρατία. 3. «Παράταξη Ελλήνων» και πολιτικές παραστάσεις. 4. Πολιτικές δομές και διακυβέρνηση από την «Παράταξη των Ελλήνων»
- Ποιο κράτος;-Νεοελληνικό κράτος-Διαδρομή και κατάληξη. 2. Τι είναι δημοκρατικός προσανατολισμός και τι δημοκρατία. 3. «Παράταξη Ελλήνων» και πολιτικές παραστάσεις. 4. Πολιτικές δομές και διακυβέρνηση από την «Παράταξη των Ελλήνων»
- Ποιο κράτος;-Νεοελληνικό κράτος-Διαδρομή και κατάληξη
Με αφετηρία την δολοφονία του Καποδίστρια, την εγκαθίδρυση ξενοκρατίας, τις διαιρέσεις έκτοτε, την επίσης διχαστική καταστροφή 1922, τον επίσης ξενοκινούμενο εμφύλιο, τις Μεταπολεμικές εμφύλιες διαιρέσεις κομμάτων/προσώπων, τις χούντες και την καταστροφή της Κύπρου, όχι μόνο έχουμε ένα ελάχιστα ή καθόλου αντιπροσωπευτικό κομματικό σύστημα αλλά και διολίσθηση σε διαφθορές, αυταρχισμό, συμμορίες συμφερόντων, ιδιωτεία και απροσχημάτιστη εξυπηρέτηση ξένων συμφερόντων με τρόπο που συνθλίβουν και εξοντώνουν την Ελληνική κοινωνία.
Πρώτο, αυτά δεν είναι συμβατά με την ύπαρξη βιώσιμου κράτους, γεγονός που καταμαρτυρείται ολοφάνερα,
δεύτερο, εξελίχθηκε σε ένα ολιγαρχικό και δεσποτικό κρατικό σύστημα και
τρίτο, είναι ασύμβατο με τις διαχρονικές αξιώσεις των μελών της Ελληνικής κοινωνίας για δημοκρατικό προσανατολισμό.
- Τι είναι δημοκρατικός προσανατολισμός και τι δημοκρατία
Τονίζεται: χωρίς παραμικρή υποβάθμιση του σκοπού χρησιμοποιείται ο όρος δημοκρατικός προσανατολισμός και όχι κάποια ιδεολογικά εκπορευμένη εσχατολογική «κακοποίηση» της έννοιας δημοκρατία ως περίπου επίγειου παραδείσου.
- Ποτέ δεν υπήρξαν, δεν υπάρχουν και δεν μπορούν να υπάρξουν ιδεατά κράτη και ιδεατές πολιτείες.
- Το κύριο ερώτημα είναι κατά πόσο η πολιτειακή-κοινωνικοπολιτική συγκρότηση προσανατολίζεται προς την Ιθάκη της Δημοκρατίας/Εθνικής ανεξαρτησίας.
- Το στοίχημα είναι το ταξίδι-Οδύσσεια προς αυτή την Ιθάκη να είναι σταθερά προσανατολισμένο προς τα εκεί και να επιτυγχάνει ολοένα μεγαλύτερο ρόλο των πολιτών ως εντολέων της εντολοδόχου πολιτικής εξουσίας.
Εν τέλει όλα τα εσχατολογικά ιδεολογήματα για επίγειους παράδεισους —κρατικούς ή οικουμενικούς, και μάλιστα υλιστικά δομημένους απαλλαγμένους πολιτισμών, ταυτοτήτων και πνεύματος—, είναι ανυπόστατα και συνταγή που οπισθοδρομήσεων και αντιστροφών που ακυρώνουν τις δημοκρατικές αξιώσεις.
Στα ψηφίσματα των Εθνοσυνελεύσεων της Εθνεγερσίας αυτό αξίωσαν οι Επαναστάτες, δηλαδή να δημιουργηθεί πολιτεία όπου θα επιτυγχάνουν ολοένα και περισσότερο δημοκρατικές επιδόσεις.
[Εάν δεν είχε δολοφονηθεί ο Καποδίστριας ενδέχεται να είχε επιτύχει να δρομολογήσει ένα τέτοιο προσανατολισμό].
Με σύγχρονους όρους αυτό σημαίνει εκλογή στην Βουλή ανθρώπων οι οποίοι εάν ενταχθούν στην «Παράταξη των Ελλήνων» θα είναι αυστηρά δεσμευμένοι για ταξίδι έτσι προσανατολισμένο.
Εντός αυτού του προσανατολισμού η «Παράταξη των Ελλήνων» ορίζει προγραμματικά κύριες θέσεις, σκοπούς και προσεγγίσεις διακυβέρνησης με τις οποίος κάθε ενταγμένος και συμπορευόμενος συμμορφώνεται.
[Αυτοί οι σκοποί και αυτές οι θέσεις, διευκρινίζεται, αφορούν προσανατολισμούς και προϋποθέσεις που ισχύουν για κάθε βιώσιμο κράτος και όπου χρειάζονται εξειδικεύονται σε αναφορά με τις σύγχρονες ιδιαιτερότητες του Ελληνικού κράτους]
Για να μπορούν αυτοί οι σκοποί και αυτές οι θέσεις να εκπληρωθούν θα πρέπει να ανασυνταχθεί και οργανωθεί το κράτος (για παράδειγμα με κρατικά επιτελεία και κοινωνικοπολιτικές προσεγγίσεις υιοθέτησης προσεγγίσεων) ούτως ώστε η εκάστοτε κυβερνώντες να δύνανται να υιοθετούν κατά περίπτωση και συγκυρία τις βέλτιστες αποφάσεις.
- «Παράταξη Ελλήνων» και πολιτικές παραστάσεις
ΑΥΤΗ ή ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΗΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΟΥΝ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑΣ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΩΝ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ [ενώ όπως ήδη αναφέρθηκε αυτό ισχύει για όλους τους πολίτες που συμπαρατάσσονται με τους σκοπούς και επιθυμούν να συμπλεύσουν, να συμπαραταχθούν ή και να αναλάβουν θέσεις ευθύνης].
ΈΤΣΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΗΓΟΥΝΤΑΙ ΘΕΣΜΟΥΣ Η ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΣΟΙ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί τυπικά για Συνταγματικούς λόγους να καταγραφεί ως κόμμα αλλά σημασία έχει η «ομαδοποίηση», η ένταξη και η σύμπραξη για την εκπλήρωση των σκοπών της «Παράταξης των Ελλήνων» θα συντελείται και εξελίσσεται με όρους των Ελληνικών δημοκρατικών παραδόσεων και αξιόπιστες παραστάσεις.
Μεταξύ άλλων, ότι, θα επιδιώκει να ενσαρκώνει, εκφράζει και εκπληρώνει τις αξιώσεις της κοινωνίας, μεταξύ άλλων, για
- εθνική ανεξαρτησία που σημαίνει συλλογική ελευθερία της κοινωνίας έναντι τρίτων για να μπορούν να αυτό-θεσπίζονται σύμφωνα με την θέληση των πολιτών και τα συμφέροντα της κοινωνίας,
- κρατική αποτελεσματικότητα με ενίσχυση των επιτελικών κρατικών δομών και πλήρη ενεργοποίηση των κρατικών λειτουργών,
- εκμηδένιση της διαφθοράς με δημιουργία αποτελεσματικών κοινωνικοπολιτικών ελέγχων και εξισορροπήσεων και
- διασφάλιση ανεξάρτητης δικαιοσύνης για όλους και για όλα.
- Πολιτικές δομές και διακυβέρνηση από την «Παράταξη των Ελλήνων»
Οποιοσδήποτε ταυτίζεται με την Πολιτική «Παράταξη των Ελλήνων» χρήζει να αντιληφθεί εξαρχής ότι, μεταξύ άλλων,
- Είναι μόνο τυπικά κόμμα αλλά βασικά και ουσιαστικά διόλου προσωποποιημένη Παράταξη Ελλήνων για αλλαγή προσανατολισμού προς περισσότερη δημοκρατία, διαφάνεια, υψηλότερο ρόλο των πολιτών, έλεγχο φαινομένων όπως η διαφθορά και κρατικές πολιτικές που ενισχύουν τα εθνικά συμφέροντα και την εθνική επιβίωση σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο εν μέσω καταιγιστικών στρατηγικών ανακατατάξεων
- Ανεξαρτήτως προσωπικών απόψεων ασκώντας την διακυβέρνηση λειτουργεί, εκφράζεται και αποφασίζει πλήρως με τους πολιτικούς και κοσμοθεωρητικούς άξονες που θα προσδιοριστούν και που όπως αναφέρθηκε ήδη ισχύουν, βασικά και ουσιαστικά, για κάθε βιώσιμο κράτος.
- Προγραμματικά ορίζεται ο σκοπός της Εθνικής Στρατηγικής, ο προσανατολισμός της για αποτροπή των εξωτερικών απειλών και εκτέλεση ισόρροπων συναλλαγών εντός και εκτός συμμαχιών και άλλων θεσμών
- Για την Εθνική Στρατηγική αλλά και για την κρατική οργάνωση και αποτελεσματικότητα είναι κρίσιμο να δημιουργηθούν κρατικά επιτελεία κρατικών λειτουργών ρόλος των οποίων είναι
- να προσφέρουν στην εκάστοτε πολιτική εξουσία πλήρη και ορθή εικόνα αυτών που ισχύουν εντός του κράτους και μεταξύ των κρατών
- να εμπλουτίζονται και με εξέχοντες ειδικούς επιμέρους θεμάτων —αυστηρά μη κομματικά και ιδεολογικά επιλεγμένων και αυστηρά μη αθέσπιστων διεθνικών ιδιωτών ή και αθέατα πρακτόρων ξένων συμφερόντων— μερικοί από τους οποίους θα μπορούσαν στην συνέχεια να ενσωματωθούν πλήρως με το να γίνουν κρατικοί λειτουργοί
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΑΘΕ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Προσδιορισμός των ιεραρχημένων εθνικών συμφερόντων με δεδομένο ότι ένα κράτος είναι βιώσιμο εάν διαθέτει επαρκή ισχύ και αξιόπιστη στρατηγική εκπλήρωσης των προνοιών του διεθνούς δικαίου για την Επικράτειά του.
- Άρτια κρατικά επιτελεία μόνιμων κρατικών λειτουργών για την ανάλυση, την στάθμιση, την συναγωγή εκτιμήσεων και κατάθεση πιθανών εναλλακτικών αποφάσεων καθώς εξελίσσεται η διεθνής πολιτική.
- Ποσοτική και ποιοτική επάρκεια των πολεμικών και οικονομικών μέσων ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ακεραιότητα της Επικράτειας κατά απειλών και αναθεωρητικών αξιώσεων.
- Προσπάθεια υψηλών βαθμίδων αυτοδυναμίας στα πεδία της παραγωγής πολεμικών μέσων.
- Κοινωνικοπολιτική συναίνεση και σταθερότητα εθνικών σκοπών και εθνικών μέσων ανεξάρτητα εσωτερικών πολιτικών αλλαγή ή κυμάνσεων λόγω εναλλαγής εξουσίας.
- Υποστηρικτικές πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που ενισχύουν τον σκοπό εκπλήρωσης των ιεραρχημένων εθνικών συμφερόντων.
- Πλήρης και αποτελεσματική συνεργασία πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.
- Άρτιες διπλωματικές υπηρεσίες
- Αταλάντευτη ετοιμότητα και αποφασιστικότητα προάσπισης των ιεραρχημένων εθνικών συμφερόντων.
- Η αποτρεπτική φήμη του κράτους και οι επιτυχείς στρατηγικές παραστάσεις.
- Συμμαχικές συμμετοχές με κριτήριο τα διεθνή γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά δεδομένα όπως είναι και όπως εξελίσσονται.
- Πέραν της ύπαρξης επαρκών μέσων ισχύος και αξιόπιστης εθνικής στρατηγικής, ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΟΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΕΑΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕ ΤΡΙΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ.
Β. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΣΦΑΤΑ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΑΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
- ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΘΕΣΦΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ. 2. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. 3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
- ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΘΕΣΦΑΤΑ ΚΑΙ ΕΣΧΑΤΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ
Κράτος χωρίς ζωντανή ανθρωπολογία στρατηγικά προσανατολισμένη και στερημένη εθνικών σκοπών και στρατηγικών εκπλήρωσής τους είναι καράβι χωρίς πυξίδα, χωρίς πανιά και χωρίς καπετάνιο.
- Πέραν της γνώσης των αξόνων της στρατηγικής ανάλυσης, η χάραξη εθνικής στρατηγικής απαιτεί μια «κρατική θεωρία»:
- Κυρίαρχεςπνευματικές παραδοχές και κοσμοαντιλήψεις
- Κυρίαρχες κοσμοθεωρίες που προσφέρουν στρατηγικό προσανατολισμό εντός του οποίου αναπτύσσεται μια εθνική στρατηγική
- Κυρίαρχεςκαι ακλόνητες στάσεις και παραδοχές για την Εθνική Ανεξαρτησία ως θέσφατο και έσχατη λογική που στηρίζει την συλλογική ελευθερία
- Κυρίαρχηγνώση για το γεγονός ότι μόνο το οικείο κράτος προσφέρει συλλογική ελευθερία και δυνατότητα αυτεξούσιας αυτοθέσπισης εντός του κράτους
- Οι εμπεδωμένες εθνικές κοσμοθεωρητικές παραδοχές που προσανατολίζουν κοινωνία προς την Ιθάκη της ασφάλειας, της αυτοσυντήρησης και της ευημερίας.
- Ο προσανατολισμός είναι η Ιθάκη. Σημασία μεγάλη έχει να έχεις πάντα στο νου σου την Ιθάκη, έγραψε ο μεγάλος Αλεξανδρινός ποιητής.
- Ιεραρχική διαβάθμιση των αλληλένδετων εθνικών συμφερόντων
- Κοινωνικοπολιτική συναίνεση για την δέσμευση επαρκών πόρων για την εκπλήρωση των εθνικών σκοπών.
- Ετοιμότητα αυτοθυσίας για την προάσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας
- Διαρκής σμίλευση προϋποθέσεων εθνικής συναίνεσης γύρω από τα έσχατα εθνικά συμφέροντα.
- Ποτέ δεν πρέπει να λησμονείται ότι υπέρτατο και έσχατο εθνικό συμφέρον όλων των εθνοκρατών είναι η εθνική επιβίωση μέσα σε ένα από την φύση του άκρως ανταγωνιστικό διεθνές σύστημα.
- Μια ακόμη προϋπόθεση είναι Πολιτειακή ζωή τα μέλη της οποίας δεν αλληθωρίζουν πνευματικά και που δεν είναι ηθικά και κοσμοθεωρητικά σχιζοφρενή.
- Διχασμένα μεταξύ μιας νεφελώδους και φαντασιόπληκτης διεθνιστικής μετακρατικής κατάστασης και του πολιτειακού βίου που πάντα αποτελούσε και αναπόδραστα θα συνεχίσει να αποτελεί την μόνη απτή πολιτική πραγματικότητα.
2. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Μεταξύ άλλων,
- Στρατηγική είναιη χρήση των μέσων για την εκπλήρωση των σκοπών
- Σκοπός είναι το εθνικό συμφέρονκαι η εκπλήρωσή του σε ένα προγραμματικά ανταγωνιστικό κόσμο με τέσσερα κύρια χαρακτηριστικά
- Επειδή η ηθική είναι προϊόν πολιτικήςη ηθική στο διεθνές σύστημα όπου απουσιάζει μια παγκόσμια κοινωνία είναι μηδενική πρυτανεύουν οι οικείες θέσεις κάθε κράτους για την αιτιολόγηση των στρατηγικών προσεγγίσεών του.
- Διεθνές σύστημα: Όταν δεν ενεργοποιείται το ΣΑ και διανεμητικές λειτουργίες της ισχύος είναι αθέσπιστες η υπεράσπιση και η διαφύλαξη των εθνικών συμφερόντων εξαρτάται από την οικεία ισχύ και την οικεία στρατηγική
- Η διεθνής τάξη στην οποία αναφέρονται οι διακρατικές συμφωνίες δεν εδράζεται πάνω σε κοινωνικά σμιλευμένα ηθικά κριτήρια αλλά σε σχέσεις ισχύος.
- Πόλεμος, απειλή πολέμου, εκβιασμοί, καταναγκασμοί –στρατιωτικής ή και χρηματοοικονομικής μορφής– είναι στην ημερησία διάταξη και συχνά λειτουργούν διανεμητικά.
- Το διεθνές δίκαιο και οι θεσμοί είναι εξαρτημένες μεταβλητές των κυμάνσεων και των παθολογιών της διεθνούς πολιτικής και μεταξύ αυτών και της σταθερότητας παρεμβάλλονται τα αίτια πολέμου που ενυπάρχουν εντός κάθε κρατοκεντρικού συστήματος.
Η μελέτη της εθνικής στρατηγικής ενός κράτους απαιτεί επιστημολογία/μεθοδολογία που διαθέτει οντολογική αναφορά, δηλαδή να αφορά αυτό που ισχύει στον πραγματικά υπαρκτό κόσμο όπως είναι και όπως εξελίσσεται. Το αντίθετο μιας τέτοιας επιστημολογίας είναι η φαντασιόπληκτη ή προπαγανδιστική ιδεολογική προσέγγιση.
Υπαρκτός κόσμος όπως διαμορφώθηκε και όπως κινείται στο πλαίσιο συγκεκριμένων προσανατολισμών και όχι κάποιων άλλων υποθετικών και ανύπαρκτων. Έχουμε ολοένα μεγαλύτερη κρατοκεντρική διαφοροποίηση έχουμε όχι ένωση ή τάσεις ενότητας του πλανήτη. Κανείς δεν έχει παρά να διαβάσει τις υψηλές αρχές του ΟΗΕ που το επικυρώνουν ηθικά, θεσμικά και κοσμοθεωρητικά τον διαφοροποιημένο κρατοκεντρικό κόσμο του οποίου υψηλή αρχή είναι η εσωτερική και εξωτερική κυριαρχία. Η μελλοντολογία και οι φαντασιόπληκτες υποθέσεις δεν αποτελούν βάση για χάραξη και εφαρμογή στρατηγικής αλλά αντίθετα είναι ζημιογόνες και συχνά θανατηφόρες.
3. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Ο χείμαρρος γνωμών, μεγαλόστομων ημιμαθών διατυπώσεων, η προσκόλληση σε ιδεολογικά δόγματα, τα θεωρήματα και τα ιδεολογήματα είχαν ως αποτέλεσμα στο Ελληνικό κράτος να μην επικρατήσει κάτι που αποτελεί προαπαιτούμενο μιας εθνικής στρατηγικής: Στρατηγική κουλτούρα. Μεταξύ άλλων,
- Δυνατότητα στοιχειώδους συνεννόησης γύρω από όρους και έννοιες,
- Η αναγκαία και μη εξαιρετέα προϋπόθεση μιας συντριπτικής κυριαρχίας παραδοχών και θέσεων που θεωρούν το κράτος και την εθνική ανεξαρτησία ως την συλλογική ελευθερία της κοινωνίας που μόνο έτσι μπορεί να αυτό-θεσπίζεται αυτεξούσια και ελεύθερα.
- Την συντριπτική κυριαρχία παραδοχών και θέσεων που δεν αμφιταλαντεύονται όσον αφορά τις ανελέητες πραγματικότητες του κρατοκεντρικού διεθνούς συστήματος
- Την συντριπτική κυριαρχία αντί-ηγεμονικών θέσεων όχι με την έννοια της εχθρότητας
- Συμμαχίες. είμαστε ενταγμένοι στις συμμαχίες και ότι κάνουμε συναλλαγές στην βάση των εθνικών συμφερόντων
- Συντριπτική κυριαρχία της υψηλής αρχής της φιλοπατρίας που αποτελεί προϋπόθεση ύπαρξη κράτους και εθνικής στρατηγικής
- Συντριπτική κυριαρχία της αλάνθαστης θέσης ότι ο κατευνασμός των εξωτερικών απειλών οδηγεί σε ήττα χωρίς μάχη (ή με μικρά εκφοβιστικά επεισόδια) και τελικά σε ανορθολογισμό και σε πόλεμο
- Θέσεις και αντιλήψεις που θεωρούν την παραχώρηση κυριαρχίας κόκκινη γραμμή η οποία εάν παραβιαστεί ενεργοποιούνται οι μηχανισμοί της εθνικής στρατηγικής (χωρίς μια τέτοια παραδοχή δεν υπάρχει δυνατότητα ύπαρξης εθνικής στρατηγικής)
Μερικοί πίνακες που συνοψίζουν κύρια και σημαντικά





Συλλογικός τόμος: Το διεθνές σύστημα σε ιστορική μετάβαση. 21 αναλύσεις για τις αναδυόμενες προκλήσεις (Εκδόσεις Ποιότητα) https://wp.me/p3OqMa-3PM





Π. Ήφαιστος – P. Ifestos
www.ifestos.edu.gr www.ifestosedu.gr ifestosedu@gmail.com
Twitter https://twitter.com/ifestosedu
Linkedin https://www.linkedin.com/in/panayiotis-ifestos-0b9382131/
Instagram https://www.instagram.com/p.ifestos/
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos
Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
«ΤΟ ΕΘΝΟΚΡΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ. Παθογένειες, αδιέξοδα, αίτια, πολιτικός στοχασμός, μεταμοντέρνος εθνομηδενισμός versus Έθνος και Πολιτισμός» https://piotita.gr/?p=41774
Φιλοπατρία, Δημοκρατία, Ελευθερία https://www.facebook.com/groups/philopatria/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
Διεθνής πολιτική 21ος αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Παναγιώτης Κονδύλης – https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό Ευρωπαϊκό Βασίλειο των πρώην αποικιοκρατών και της Ευρωπαϊκής “Ένωσης” https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/
Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/
Τίτλοι-σύνδεσμοι αναρτημένων δοκιμίων, άρθρων https://wp.me/p3OqMa-26x
Πίνακες διαλέξεων και σημειώσεις διαλέξεων – πίνακες συντομογραφικής απεικόνισης πτυχών του διεθνούς συστήματος https://wp.me/p3OqMa-1GG


Κατηγορίες:πολιτισμός, πολιτική παιδεία, πολιτική θεωρία, πολιτική θεωρία του διεθνούς συστήματος, στρατηγική θεωρία, Όμηρος, Αριστοτέλης, Αριστοτελισμός, Αταξινόμητα, Διεθνής πολιτική, Διεθνείς σπουδές, Διεθνείς Συμβάσεις, ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ, Εθνική Στρατηγική, Ελευθερία, Ελλάδα, Ελληνικότητα, Ελληνική Επανάσταση, Ιωάννης Καποδίστριας, Κοσμοθεωρία των Εθνών, Σύνταγμα