ΝΗΣΟΣ ΦΛΕΒΑ ΩΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Παραβίαση του Συντάγματος και των διεθνών συμβάσεων – Βλάπτεται το κοινό συμφέρον. Επιβάλλεται άμεσα περιβαλλοντολογική μελέτη – Εάν μείνει άθικτη η πάμπλουτη χλωρίδα και πανίδα της Νήσου Φλέβας μπορεί να καταστεί κέντρο βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής. http://wp.me/p3OqMa-1mG

ΝΗΣΟΣ ΦΛΕΒΑ ΩΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Παραβίαση του Συντάγματος και των διεθνών συμβάσεων – Βλάπτεται το κοινό συμφέρον. Επιβάλλεται άμεσα περιβαλλοντολογική μελέτη – Εάν μείνει άθικτη η πάμπλουτη χλωρίδα και πανίδα της Νήσου Φλέβας μπορεί να καταστεί κέντρο βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής.

 Σύντομη εισαγωγή Π. Ήφαιστος. Πιο κάτω παραθέτω το άρθρο 24 του Συντάγματος και σημείωμα της δικηγόρου Αθηνών Ευαγγελίας Κοζυράκη. Στο τέλος παρατίθενται περισσότερες απεικονίσεις της Νήσου.

Το ζήτημα δεν αφορά τις αβάστακτες οικονομικές καταστολές των Ελλήνων πολιτών κατόπιν διαταγής ξένων τεχνοκρατών και με τρόπο που καταστέλλει την οικονομική ανάπτυξη, προκαλεί μύριες ταλαιπωρίες στα Ελληνικά νοικοκυριά και γεννά αθέατες κακουχίες στην προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή των πολιτών. Αφορά κάτι μονιμότερο: Το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε και το οποίο ανήκει μόνο σε εμάς αλλά και στις μελλοντικές γενιές. Δεν πρέπει στο όνομα αστείων αιτιολογήσεων να αφεθεί ότι πολυτιμότερο έχουμε να υποστεί ανεπίστροφη βλάβη.

Η από άποψη φυσικού περιβάλλοντος άθικτη Νήσος Φλέβα κινδυνεύει. Βρίσκεται απέναντι από την Βούλα, την Βουλιαγμένη και την Βάρη (ΒΒΒ). Η σπάνια χλωρίδα και πανίδα της Νήσου 1500 στρεμμάτων κινδυνεύει από πρόχειρες, βιαστικές, σπασμωδικές και ελλειμματικά αιτιολογημένες αποφάσεις που θα προκαλέσουν ανυπολόγιστη και ιστορικής σημασίας καταστροφή του τελευταίου φυσικού Βασιλείου της φύσης στην Αττική.

Η Νήσος Φλέβα είναι το τελευταίο άθικτο προπύργιο-Βασίλειο, φύσης, περιβάλλοντος και γενικότερα πάμπλουτης χλωρίδας και πανίδας. Για ιστορικούς λόγους (ανήκε στις ΕΔ), εξ ου και Φλέβα είναι το μόνο εκτεταμένο πεδίο της φύσης στον Σαρωνικό κόλπο στο κατώφλι της Αττικής –όπου κατοικούν ή επισκέπτονται εκατομμύρια άνθρωποι– το οποίο δεν καταπλακώθηκε με τσιμέντο, θορυβώδη κέντρα διασκέδασης και αντί-αισθητικά κτίσματα.

Ο μόνος νοητός αναπτυξιακός σκοπός είναι να δοθεί στην κοινωνία και στις μελλοντικές γενιές για να αποτελέσει το διαμάντι της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς του Αττικού πεδίου. Με σωστές προσεγγίσεις που δεν επηρεάζουν την χλωρίδα και πανίδα μπορεί να καταστεί ο άξονας βιώσιμης ανάπτυξης των παραπλήσιων περιοχών και όλης της Αττικής.

Η εκποίησή του για οικιστικά έργα (δηλώθηκε από επίσημα χείλι για υποψήφιους αγοραστές Εμίρηδες) και / ή μετατροπή της σε θορυβώδες χώρο διασκέδασης, βλάπτει το δημόσιο συμφέρον και παραβιάζει το άρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος και τις διεθνείς συμβάσεις για την Αειφόρο ανάπτυξη.

Ασφαλώς, το ζήτημα της Αειφόρου ανάπτυξης δεν αφορά μόνο την Νήσο Φλέβα αλλά και πολλά άλλα μνημεία της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς τα οποία όπως συνέβη ήδη σε πολλές περιοχές καταπατήθηκαν στο όνομα επίπλαστων αναπτυξιακών σκοπών.

Το περιβάλλον και οι προϋποθέσεις Αειφόρου ανάπτυξης είναι μείζον σύγχρονο ζήτημα. Στην εποχή της  μαζικής παραγωγής, της μαζικής κατανάλωσης και της αστικοποίησης, είναι επιτακτικό και αναγκαίο να διαφυλάττετε η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά και να αναζητούνται προσεγγίσεις ισόρροπης ανάπτυξης συμβατοί με το Σύνταγμα και τις Συμβάσεις που υπέγραψε ο Ελληνικό κράτος.

Το κοινό συμφέρον επιτάσσει το τελευταίο προπύργιο φύσης και περιβάλλοντος του Σαρωνικού να παραμείνει άθικτο για να βελτιώσει την ποιότητα ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων. Δίνοντάς το στην κοινωνία προστατεύεται ένα πάμπλουτο φυσικό τοπίο και προσφέρεται η δυνατότητα τώρα και στο μέλλον να δύνανται οι κάτοικοι να το επισκέπτονται.

.Το ζήτημα αυτό το έχουμε αναλύσει επαρκώς στο παρελθόν (στο τέλος παρεμβάσεις μαζί με τους συνδέσμους) και δεν χρήζει να επανέλθουμε εκτενώς. Τον λόγο (και την ευθύνη) έχουν οι αρμόδιοι θεσμοί, οι τοπικές αρχές, οι περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, οι ειδικοί νομικοί για το περιβάλλον και οι ίδιοι οι πολίτες.

Για ένα ακόμη λόγο, επειδή η κρίση έχει κυριολεκτικά γονατίσει τα περισσότερα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας, η περίπτωση της Νήσου Φλέβας αποτελεί Παραδειγματική περίπτωση δοκιμής των αντιστάσεων της κοινωνίας, του πολιτικού συστήματος, των τοπικών αρχών, των πολιτών, των ειδικών του περιβάλλοντος και των πολλών περιβαλλοντολογικών οργανώσεων.

Μετά το 2010 η Ελλάδα κυριολεκτικά μάτωσε στο όνομα ανεποτελεσματικών και αντί-παραγωγικών οικονομικών αντιλήψεων που θα ζήλευε ακόμη και ο Δαρβίνος. Πρόκειται για μια κρίση την οποία δημιούργησαν οι τεχνοκράτες των διεθνών οργανισμών και οι χρηματοοικονομικοί παράγοντες οι οποίοι και εκβιαστικά επέβαλαν πλήθος καταστροφικών αποφάσεων τις οποίες στην συνέχεια –οι ίδιοι που τις πρότειναν– ομολογούσαν ότι ήταν φρικτά λανθασμένες (είναι αμέτρητες τέτοιες ομολογίες λάθους των αξιωματούχων της ΕΕ και των διεθνών οργανισμών που εμπλέκονται).

Η καταπάτηση του τελευταίου Βασιλείου φύσης και περιβάλλοντος της Αττικής στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης αποτελεί ύβρη που για ένα ακόμη λόγο επειδή θα καταμαρτυρήσει μειωμένες κοινωνικές αντιστάσεις θα ενθαρρύνει τέτοιες καταχρηστικές αποφάσεις και θα φέρει μια πολύ πιο σκληρή και ανελέητη Νέμεση.

Με δεδομένη την μεγάλη σημασία της περίπτωσης της Νήσου Φλέβας θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε ή επαναδιατυπώσουμε μερικές ακόμη πτυχές του μείζονος αυτού ζητήματος.

Οι αποφάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη στην βάση των αρχών της Αειφορίας, όπως ήδη υπαινιχθήκαμε, απαιτείται να διαφυλάττουν την ποιότητα ζωής και να είναι συμβατές με το πνεύμα και το γράμμα των διεθνών συμβάσεων. Η Νήσος Φλέβα αποτελεί παραδειγματική περίπτωση για τους εξής λόγους:

  1. Ο λόγος για τον οποίο παρέμεινε το τελευταίο άθικτο Βασίλειο της Ελληνικής χλωρίδας και πανίδας σε ένα πεδίο τόσο κοντά στην αστικοποιημένη Αττική, οφείλεται στο γεγονός ότι την χρησιμοποιούσαν οι ειδικές δυνάμεις της ΕΔ για ασκήσεις. Σπάνια αγκυροβολούσε και κάποιο πολεμικό πλοίο στον μεγάλο κόλπο. Η βιαστική μεταπολεμική αστικοποίηση των Ελλήνων σάρωσε κριτήρια και παράγοντες που διαφυλάττουν την φυσική και πολιτισμική μας κληρονομιά. Η ασέβεια στην πολιτισμική και φυσική μας κληρονομιά στο τελευταίο άθικτο πεδίο απαιτείται να αποτελέσει αφορμή να σηκωθεί έντονα και από πολλούς η σημαία του πολιτικοοικονομικού και περιβαλλοντολογικού ορθολογισμού και να αξιωθεί συμμόρφωση με το πνεύμα και το γράμμα του Συντάγματος και των διεθνών συμβάσεων που υπέγραψε η χώρα.
  2. Από την στιγμή που οι ΕΔ δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν πλέον την Νήσο αυτή 1500 στρεμμάτων, αποτελεί υποχρέωση κάθε ενδιαφερομένου να ζητήσει ή να μεριμνήσει την άμεση ένταξή της στο Δίκτυο Natura.
  3. Ενώ αμφιβολία δεν υπάρχει ότι η Νήσος Φλέβα πληροί τις προδιαγραφές περί Αειφόρου ανάπτυξης, όποιοι αρμόδιοι ή ενδιαφερόμενοι ή εμπλεκόμενοι αμφιβάλλουν –αλλά και οι ειδικοί περί το περιβάλλον και οι περιβαλλοντολογικές οργανώσεις– οφείλουν να προχωρήσουν άμεσα στην ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ. Γιατί χωρίς μια τέτοια μελέτη όλων των εμπλεκομένων το πολιτικό προσωπικό σπεύδει να εκποιήσει το Βασίλειο αυτής της Φύσης στο όνομα επίπλαστων και αβάσιμων ισχυρισμών περί οικονομικής ανάπτυξης; Εξανεμίστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια λόγω λανθασμένων αποφάσεων και σπασμωδικά, υποκριτικά και αναιτιολόγητα κάποιοι επικαλούνται την κρίση για να παραβιάσουν το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις και να βλάψουν καίρια και ανεπίστροφα το δημόσιο συμφέρον!
  4. Τονίζουμε και υπογραμμίζουμε ότι όποιος έτυχε να δει από κοντά την Νήσο Φλέβα γνωρίζει ότι το φυσικό και περιβαλλοντολογικό της κάλλος είναι άφθαστο και μοναδικό. Η έκτασή της εξάλλου είναι τέτοια που επιτρέπει ΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΙΓΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΕΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΝΗΚΕΙ (ΒΑΡΗ, ΒΟΥΛΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.  Πιο συγκεκριμένα, όχι ιδιωτεία, όχι τσιμέντο, όχι Εμίρηδες ή οποιουσδήποτε άλλους διαθέτουν αργύρια για να εξαγοράσουν τα ιερά και τα όσιά μας. Πραγματική ανάπτυξη: Μονοπάτια και ήπιες εγκαταστάσεις διευκόλυνσης της προσέγγισης επισκεπτών και με τρόπο που όπως άλλες περιπτώσεις διδάσκουν, δυνατό να προσελκύσουν ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια επισκέπτες χωρίς αυτό να θίξει στο παραμικρό το περιβάλλον. Να θαυμάζουν τον ζωικό, θαλάσσιο και φυτικό κόσμο, να αθλούνται στα υποβρύχια αθλήματα, να αναπνέουν καθαρό αέρα και να μαθαίνουν οι μαθητές σχολείων και οι εκδρομείς πράγματα που αφορούν την φυσική και πολιτισμική μας κληρονομιά και που σιγά-σιγά ξεχνιούνται με αποτέλεσμα να πλήττεται η ανθρωπολογική υπόσταση των νέων γενιών. Αυτά και πολλά άλλα παρόμοια που εμπίπτουν στα πεδία της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, εξ αντικειμένου, θα φέρουν μεγάλη ανάπτυξη στις γύρω περιοχές χωρίς να βιάζουν την φύση και την ποιότητα ζωής.
  5. Η εξ αντικειμένου αντί-Συνταγματική κίβδηλη επίκληση «εκτάκτου αναπτυξιακής ανάγκης» για να καταπατηθεί ένα τέτοιο πεδίο –σπίτια και/ή παλάτια Εμίρηδων ή κάποιων άλλων και δεν ξέρουμε τι άλλο που προκαλεί θορύβους και οχλαγωγία– θα αποτελέσει μια ακόμη αναίτια μεγάλη εθνική ήττα. Η ανεπίστροφη βεβήλωση του περιβάλλοντος θα προστεθεί στις πολλές άλλες ήττες των τελευταίων ετών και τίποτα δεν θα μπορεί να γίνει όταν πλέον συνειδητοποιηθεί το πλήγμα κατά της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Θα πλήξει ανεπίστροφα την αξιοπρέπεια των πολιτών, την ποιότητα της ζωής τους και αυτής των απογόνων τους και θα αποτελέσει πλήγμα στην βιώσιμη Αειφόρο ανάπτυξη.
  6. Όσον αφορά τους επιστημονικούς φορείς και τις περιβαλλοντολογικές οργανώσεις, αλλά και αυτούς που διδάσκουν για τις διεθνείς συμβάσεις για το περιβάλλον, η Νήσος Φλέβα είναι όπως ήδη αναφέρθηκε περίπτωση δοκιμής των αντανακλαστικών τους και του ρόλου τους.
  7. Δεν γνωρίζουμε αυτή την στιγμή (Απρίλιος 2017) εάν υπάρχει υπουργική απόφαση. Εάν δεν υπάρχει ότι γίνεται τα δύο τελευταία χρόνια εξ αντικειμένου είναι παντελώς παράνομο και ακόμη μια επίδειξη απίστευτης και κοινωνικοπολιτικά ανεξέλεγκτης επιπολαιότητας. Εάν υπάρχει Υπουργική απόφαση εκτιμάται ότι εξ αντικειμένου είναι απόλυτα αντισυνταγματική. Γι’ αυτό απαιτείται να γίνουν πλήθος προσφυγών άμεσης ακύρωσής της. Απαιτείται επίσης να ελεγχθεί νομικά, ηθικά και πολιτικά η εσπευσμένη προώθηση της εκποίησης ενός πάμπλουτου πεδίου της φυσικής μας κληρονομιάς χωρίς να γίνει η αναγκαία δημόσια συζήτηση και η αναγκαία όπως είπαμε περιβαλλοντολογική μελέτη. Για να διακριβωθεί, εν τέλει, κατά πόσο παραβιάζεται όπως ισχυριζόμαστε οι διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Όπως αναφέρεται πιο πάνω παραθέτω το άρθρο 24 του Συντάγματος και σημείωμα το οποίο συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη. Αφορά την Νήσο Φλέβα στο κατώφλι των Δήμων Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης, αλλά και κάθε ανάλογη και αντίστοιχη περίπτωση διαφύλαξης της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Στο τέλος παρατίθενται σύνδεσμοι δικών μου παρεμβάσεων για το ίδιο θέμα. Εισαγωγικά, παραθέτω μόνο απόσπασμα από το άρθρο 24 του Συντάγματος: «Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του το Κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας

 ‘Αρθρο 24 του Ελληνικού Συντάγματος: Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα – Προστασία του περιβάλλοντος

 **1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του το Κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων. Η σύνταξη δασολογίου συνιστά υποχρέωση του Κράτους. Απαγορεύεται η μεταβολή του προορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει για την Εθνική Oικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον.
**2. H χωροταξική αναδιάρθρωση της Xώρας, η διαμόρφωση, η ανάπτυξη, η πολεοδόμηση και η επέκταση των πόλεων και των οικιστικών γενικά περιοχών υπάγεται στη ρυθμιστική αρμοδιότητα και τον έλεγχο του Kράτους, με σκοπό να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα και η ανάπτυξη των οικισμών και να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης.
Oι σχετικές τεχνικές επιλογές και σταθμίσεις γίνονται κατά τους κανόνες της επιστήμης. Η σύνταξη εθνικού κτηματολογίου συνιστά υποχρέωση του Κράτους.
3. Για να αναγνωριστεί μία περιοχή ως οικιστική και για να ενεργοποιηθεί πολεοδομικά, οι ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε αυτή συμμετέχουν υποχρεωτικά, χωρίς αποζημίωση από τον οικείο φορέα, στη διάθεση των εκτάσεων που είναι απαραίτητες για να δημιουργηθούν δρόμοι, πλατείες και χώροι για κοινωφελείς γενικά χρήσεις και σκοπούς, καθώς και στις δαπάνες για την εκτέλεση των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων, όπως νόμος ορίζει.
4. Nόμος μπορεί να προβλέπει τη συμμετοχή των ιδιοκτητών περιοχής που χαρακτηρίζεται ως οικιστική στην αξιοποίηση και γενική διαρρύθμισή της σύμφωνα με εγκεκριμένο σχέδιο, με αντιπαροχή ακινήτων ίσης αξίας ή τμημάτων ιδιοκτησίας κατά όροφο, από τους χώρους που καθορίζονται τελικά ως οικοδομήσιμοι ή από κτίρια της περιοχής αυτής.
5. Oι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εφαρμόζονται και στην αναμόρφωση των οικιστικών περιοχών που ήδη υπάρχουν. Oι ελεύθερες εκτάσεις, που προκύπτουν από την αναμόρφωση, διατίθενται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων ή εκποιούνται για να καλυφθούν οι δαπάνες της πολεοδομικής αναμόρφωσης, όπως νόμος ορίζει.
6. Tα μνημεία, οι παραδοσιακές περιοχές και τα παραδοσιακά στοιχεία προστατεύονται από το Kράτος. Nόμος θα ορίσει τα αναγκαία για την πραγματοποίηση της προστασίας αυτής περιοριστικά μέτρα της ιδιοκτησίας, καθώς και τον τρόπο και το είδος της αποζημίωσης των ιδιοκτητών.

_______________________
**Ερμηνευτική δήλωση: Ως δάσος ή δασικό οικοσύστημα νοείται το οργανικό σύνολο άγριων φυτών με ξυλώδη κορμό πάνω στην αναγκαία επιφάνεια του εδάφους, τα οποία, μαζί με την εκεί συνυπάρχουσα χλωρίδα και πανίδα, αποτελούν μέσω της αμοιβαίας αλληλεξάρτησης και αλληλοεπίδρασής τους, ιδιαίτερη βιοκοινότητα (δασοβιοκοινότητα) και ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον (δασογενές). Δασική έκταση υπάρχει όταν στο παραπάνω σύνολο η άγρια ξυλώδης βλάστηση, υψηλή ή θαμνώδης, είναι αραιά.
_______________________

** Με δύο αστερίσκους δηλώνονται τα σημεία της Αναθεώρησης που αναγράφονται στο Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ’  Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων

Το Σημείωμα που ακολουθεί συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη.

Το ελληνικό Σύνταγμα του 1975 υπήρξε πρωτοπόρο για την εποχή του αφού μεταξύ άλλων καινοτόμων διατάξεων, περιέλαβε και αυτή του άρθρου 24 με την οποία η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Καθιέρωσε δηλ. ρητή κρατική υποχρέωση και ατομική αξίωση για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτή εξειδικεύεται στις έξι παραγράφους του άρθρου αυτού.

Τον περασμένο Ιούνιο ο ΥΕΘΑ κ. Πάνος Καμμένος μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ εξήγγειλε το μεγαλόπνοο κυβερνητικό σχέδιο για αξιοποίηση των «μη επιχειρησιακών ακινήτων» των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους νήσος ΦΛΕΒΕΣ. Η «αξιοποίησή της» κατά τις υπουργικές εξαγγελίες αφορά επενδυτικά σχέδια ύψους 3,6 δις ευρώ με χρονικό ορίζοντα απόδοσης τα 99 έτη. Ένα μήνα μετά, στις 27 Ιουλίου 2016 ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή ο ν. 4407/27-7-16 ΦΕΚ Α’ 134, που τιτλοφορείται «περί ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ». Το τρίτο Κεφάλαιο αναφέρεται στην αξιοποίηση της εκτιμώμενης σε πολλά δις ευρώ, ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και στοχεύει καταρχήν στη διάκριση μεταξύ των «επιχειρησιακών» και » μη επιχειρησιακών» ακινήτων των ΕΔ, με απευθείας υπαγωγή των τελευταίων στην αρμοδιότητα της νεοσύστατης ΥΠΑΑΠΕΔ. Η λογική του συντάκτη του νόμου, εκκίνησε από την υπερδεκαετή ανάγκη (πρβλ σχετικό νομοσχέδιο του ΥΦΕΘΑ Λαμπρόπουλου το έτος 2004) αξιοποίησης των ακινήτων των ΕΔ, ιδίως που είχε πλέον παρέλθει άπρακτη η ταχθείσα με τον ν. 4256/2014 ΦΕΚ Α’ 74, προθεσμία για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος περί συστάσεως του Ενιαίου Ταμείου Ιδιωτικοποίησης Ακινήτων των ΕΔ.

Κρίσιμο είναι να γίνει αντιληπτό ότι όλη η ακίνητη περιουσία των ΕΔ ανήκει κατά κυριότητα στα τρία Ταμεία τους (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ & ΤΑΑ) τα οποία έβαιναν προς κατάργηση και συγχώνευση στο άνω Ενιαίο Ταμείο του ν. 4256/2014, εάν ολοκληρωνόταν η σύστασή του εντός του έτους 2015, πράγμα που τελικά δεν συνέβη.

Κατά συνέπεια, ο συντάκτης του ν. 4407/2016 (νόμου Καμμένου) διατήρησε μεν σε λειτουργία τα τρία Ταμεία των ΕΔ, κατάργησε όμως τη διοικητική τους αυτοτέλεια, αφαιρώντας αντισυνταγματικά (άρθρο 17 Σ) την αποφασιστική αρμοδιότητα των νομίμων διοικήσεών τους επί θεμάτων διαχείρισης – εκμετάλλευσης των ακινήτων τους Και αναθέτοντας την αρμοδιότητα αυτή στη συσταθείσα ως διεύθυνση υπαγόμενη στον ΥΕΘΑ, ΥΠΑΑΠΕΔ. Ακολούθως, εντός του μηνός Αυγούστου 2016, οι διοικήσεις των τριών ταμείων απέστειλαν στην ΥΠΑΑΠΕΔ πλήρεις καταστάσεις, έντυπες & ηλεκτρονικές, με όλα τα στοιχεία ταυτοποίησης των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, (πχ. τίτλοι ιδιοκτησίας, τοπογραφικά, χάρτες, τεχνικές μελέτες, εκθέσεις εκτιμητών ακινήτων, αντικειμενικές & εμπορικές αξίες κλπ). Αφης στιγμής ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία εντοπισμού & ταυτοποίησης των «προς αξιοποίηση» ακινήτων (ήτοι στις 27 Αυγούστου 2016) οι νόμιμες διοικήσεις των Ταμείων ΕΔ παραιτήθηκαν σιωπηρά των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της Ιδιοκτησίας (άρθρο 17 Σ).

Ποιοί λοιπόν νομιμοποιούνται να προσφύγουν δικαστικά για την προστασία του φυσικού & πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο μέτρο που αυτό απειλείται από την εφαρμογή του άνω «νόμου Καμμένου»;

Την απάντηση δίνει το ίδιο το Σύνταγμά μας, που απαγορεύει στους Δικαστές να εφαρμόζουν νόμο το περιεχόμενο του οποίου αντίκειται σ’ αυτό (άρθρο 93 παρ. 4 Σ). Θεσπίζεται δηλ. ο λεγόμενος «διάχυτος» (ήτοι από όλα τα Δικαστήρια), «παρεμπίπτων» (ήτοι επ’ αφορμή εκδίκασης διαφοράς ουσίας), «κατασταλτικός» (ήτοι μετά την ψήφιση του νόμου) Έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων. Το πλαίσιο αυτού του ελέγχου καθορίζεται από κάποιες προϋποθέσεις, που επιγραμματικά συνοψίζονται ως εξής:

  1. Ο δικαστικός έλεγχος απορρέει από τον χαρακτήρα του Συντάγματος, ως του υπέρτατου νόμου του Κράτους, δηλ. του πλέγματος θεμελιωδών κανόνων δικαίου που έχουν όχι απλά ηθική ή πολιτική βαρύτητα, αλλά απόλυτη νομική δεσμευτικότητα έναντι πάντων, αποκαλούμενη στη νομική επιστήμη ως «αυξημένη τυπική ισχύς του Συντάγματος».
  2. Κάθε συνταγματική διάταξη δεσμεύει Νομοθέτη και Δικαστή.
  3. Όλες οι συνταγματικές διατάξεις είναι τυπικά ισότιμες μεταξύ τους.
  4. Όλα τα πεδία νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας υπόκεινται στις συνταγματικές επιταγές και απαγορεύσεις.
  5. Ο έλεγχος αφορά μόνο τη δικαστική διάγνωση τυχόν αντιθέσεων μεταξύ της εφαρμοστέας νομοθετικής διάταξης και της αντίστοιχης συνταγματικής.
  6. Η δικαστική κρίση περί αντισυνταγματικότητας ενός νόμου οδηγεί στην μη εφαρμογή αυτού, όχι όμως σε αναλογική εφαρμογή άλλου νόμου ή αναβίωση του προϊσχύσαντος, και τέλος.
  7. Η εκ μέρους του δικαστή αποδοχή της αντισυνταγματικότητας οδηγεί στην αποδοχή του αιτήματος του προσφεύγοντος (πρβλ μεταξύ άλλων, Π. Δ.

Δαγτόγλου, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, Κεφάλαιο Γ’ «Δικαστικός Ελεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων», Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα 1991).

Για πρώτη φορά ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων κατοχυρώθηκε στο Σύνταγμα του 1927, ενώ δυο χρόνια μετά, στις 17 Μαϊου 1929, ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινίασε τη λειτουργία του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη σημερινή του μορφή ως Ανωτάτου Ακυρωτικού Διοικητικού Δικαστηρίου. Έκτοτε στην πάροδο ενός αιώνα, οι δικαστικές αρμοδιότητες του ΣτΕ εξειδικεύτηκαν στο νδ 170/1973 και περιλήφθηκαν στο άρθρο 95 Σ, ώστε να διακρίνονται σε α. έλεγχο νομιμότητας των εκτελεστών διοικητικών πράξεων και β. έλεγχο συνταγματικότητας των τυπικών νόμων, που επιτελεί το ΣτΕ.

Συμπερασματικά λοιπόν, η Υπουργική Απόφαση (δηλ. η εκτελεστική του άνω «νόμου Καμμένου» κυβερνητική πράξη) που θα εκδοθεί για την «αξιοποίηση» της νήσου ΦΛΕΒΕΣ, μπορεί να προσβληθεί με αίτηση Ακυρώσεως στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, από τους δημότες ΒΒΒ οι οποίοι θα επικαλεστούν την άνω συνταγματική επιταγή του άρθρου 24, και τυχόν άλλες ενστάσεις αντισυνταγματικότητας του ν. 4407/2016 στο πλαίσιο της ακυρωτικής δίκης στο ΣτΕ, αφού και από δικονομικής απόψεως, κατά παγία νομολογία του ΣτΕ (πρβλ μεταξύ άλλων, την απόφαση 3191/2015 Ε’ Τμήμα ΣτΕ) λόγω της σπουδαιότητας προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάγκης ειδικών επιστημονικών γνώσεων για την εκδίκασή τους, οι δίκες αυτές αποτελούν ακυρωτικές διαφορές.

 ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ VERSUS ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ: «Η πατρίδα και η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά είναι συμβόλαιο των προγόνων με τους ζώντες και τους απογόνους όχι αντικείμενο παζαριών με Εμίρηδες ή οποιονδήποτε άλλο» http://wp.me/p3OqMa-1lI 

 Εκποίηση νήσων, βραχονησίδων και ιερών και οσίων http://wp.me/P3OqMa-Q3

[οι φωτογραφίες είναι από την νήσο Φλέβα, απέναντι από την Βουλιαγμένη, έκτασης 1500 στρεμμάτων] Εκποίηση, νησίδων, βραχονησίδων και άλλων ιερών και οσίων Παναγιώτης Ήφαιστος Περιεχόμενα: 1. Έγκλημα άνευ λόγου και αιτίας και για ασήμαντο αφορμή. 2. Χαιρέκακα ξένα «ανθρωποειδή» προ… Read More ›http://wp.me/P3OqMa-Q3

 Π. Ήφαιστος, Νήσος Φλέβα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή 5 εκατομμυρίων κατοίκων της Αττικής: ΟΧΙ στην εκποίηση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Προς Υπουργό Άμυνας κ Πάνο Καμμένο – Ανοικτή επιστολή  http://wp.me/p3OqMa-14O

Θέμα. Τι θέλει η τοπική κοινωνία και οι Δημότες: «Η νήσος Φλέβα στα ανοικτά του Δήμου μας έκτασης 1500 στρεμμάτων είναι ένας από τους σημαντικότερους θαλάσσιους και νησιώτικους βιοτόπους στην Ελλάδα, ένα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή μας, που ανήκει… Read More › http://wp.me/p3OqMa-14O

 ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (και η σελίδα facebook «Βάρη Βάρκιζα Βούλα Βουλιαγμένη, πολιτισμός περιβάλλον φύση ψάρεμα») http://wp.me/p3OqMa-1dN 
Κατά πρώτον, είναι η τοπική αυτοδιοίκηση των Ελληνικών κοινοτήτων στον τόπο και στον χρόνο. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Το επιτυγχάνουν έθνη με ισχυρή πολιτική παράδοση και πολιτισμό που λειτουργεί ως ελκυστής που αποδυναμώνει φυγόκεντρες τάσεις. Εμείς το είχαμε. Γράφω το… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1dN

Π. Ήφαιστος, Νήσος Φλέβα: στην παρούσα
φάση η εκποίησή της συμβολίζει την πολιτική εξόντωση των νεοελλήνων, την εκμηδένιση της δημοκρατίας και τον βιασμό της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς
http://wp.me/p3OqMa-1bl

 Υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις καταδυνάστευσης και πρόκλησης βλάβης κατά του εθνικού συμφέροντος αλλά στην παρούσα φάση αυτή είναι η πιο χαρακτηριστική: Το τελευταίο δημόσιο φυσικό πεδίο στο κατώφλι 5 εκατομμυρίων κατοίκων είναι η δημόσιας ιδιοκτησίας Νήσος Φλέβα 1500 στρεμμάτων. Με… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1bl
 

Π. Ήφαιστος – P. Ifestos
www.ifestos.edu.gr / www.ifestosedu.grinfo@ifestosedu.gr

Στρατηγική Θεωρία–Κρατική Θεωρία https://www.facebook.com/groups/StrategyStateTheory/
Διεθνής πολιτική 21ος  αιώνας https://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
ΗΠΑ: Ιστορία, Διπλωματία, Στρατηγική https://www.facebook.com/groups/USAHistDiplStrat/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνο https://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Διαχρονική Ελληνικότητα https://www.facebook.com/groups/Ellinikotita/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης– https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμός https://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτης https://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Εκλεκτά βιβλία που αξίζουν να διαβαστούν https://www.facebook.com/groups/eklektavivlia/
Ειρηνική πολιτική επανάσταση https://www.facebook.com/groups/PolitPeacefulRevolution/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμα https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών» https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos

 

view-source:https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB/videos/567833576691357/

 

 

 

 

 

Advertisements


Κατηγορίες:περιβάλλον, πολιτισμός, τρόπος ζωής, Ελλάδα, Νήσος Φλέβα, Περιβάλλον, αειφόρος ανάπτυξη

Ετικέτες: , , , , ,

Αρέσει σε %d bloggers: